فرماندار بوشهر گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا با قرمز شدن وضعیت بوشهر، صنوف مرتبط در گروه‌های ۲، ۳ و ۴ باید در این شهرستان تعطیل باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس جمشیدی فرماندار شهرستان بوشهر در جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان بوشهر بیان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به قرمز شدن وضعیت شیوع بیماری کرونا در این شهرستان، اصناف ۲، ۳ و ۴ در باید تعطیل باشند.

او تاکید کرد:  هیچ اغماضی برای برخورد با متخلفین رعایت اصول بهداشتی  پذیرفته نیست.

فرماندار دشتستان ادامه داد: از امشب نیروی انتظامی در نقاط مختلف برای نظارت بر تردد نکردن خودروها پس از ساعت ۲۲ حضور دارد.

جمشیدی افزود: با همراهی و همکاری مردم در خصوص اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی امکان تغییر رنگ شهرستان از قرمز به نارنجی وجود دارد و رسیدن به این هدف تنها به عزم و اراده مردم بستگی دارد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه کوتاهی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث افزایش شمار مبتلایان و ازدحام در بیمارستان‌ها می‌شود، عنوان کرد: تنها داروی ویروس کرونا رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک است.

۵۴۰ مبتلا به کرونا در شهرستان بوشهر شناسایی شد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر هم گفت: در تعطیلات روز‌های نوروز در این شهرستان، ۵۴۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند و چهار نفر فوت کردند.

 حسن فخرایی افزود: فوتی‌ها سه مرد با بیماری زمینه‌ای قلبی عروقی و فشارخون با سنین ۸۲، ۷۲ و ۸۳ سال و خانمی ۵۶ ساله‌ با بیماری زمینه‌ای کم‌کاری تیروئید بوده‌اند.

او، بیشترین موارد مبتلا به این بیماری را در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال خواند و ادامه داد: به تفکیک مشاغل در سطح جامعه بیشترین موارد ابتلا به کرونا شامل افراد خانه‌دار، شاغل در کار آزاد و کارمندان هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری در این شهرستان، عنوان کرد: به مراتب با این شرایط، فوتی‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

فخرایی خواهان توجه به بیشتر به اصول بهداشتی برای مهار بیماری شد و گفت: سفر‌های نوروزی و دورهمی‌ها از جمله دلایل اوج‌گیری دوباره بیماری در استان است و نتایج سفر‌ها نیز تا هفته آینده مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.