فرماندار اهر گفت: طبق آمار از ۵۰ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان باقرالعلوم اهر ۲۵ درصد بیماران بستری میهمان نوروزی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خدابخش  فرماندار اهر گفت: طبق آمار میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر نسبت به هفته اول فروردین‌ماه افزایش ۱۰۰ درصدی داشته که نشان دهنده بی‌توجهی به توصیه‌ها در خصوص پرهیز از مسافرت‌های نوروزی است و باعث تغییر رنگ وضعیت شیوع کرونای این شهرستان از زرد به نارنجی شده است.

او ضمن تاکید بر توجه ویژه به رعایت تمامی ضوابط بهداشتی از سوی مردم، افزود: تا قبل از تعطیلات نوروزی، تمامی مردم و اصناف با رعایت ضوابط بهداشتی در مهار و کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا همکاری خوبی داشتند، ولی با شروع تعطیلات نوروزی متاسفانه توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در منازل آن طور که باید رعایت نشد و در این میان تشکیل دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات عید نوروز وضعیت شکننده شیوع ویروس کرونا در اهر را تشدید کرد.

او با اشاره به وضعیت نارنجی شهرستان اهر و احتمال تعطیلی برخی کسب و کارها، گفت: باید واحد‌های صنفی به جهت جلوگیری از تعطیلی‌های احتمالی، رعایت ضوابط بهداشتی را در اولویت کاری قرار دهند تا در روز‌های آینده مسئولان بتوانند با همکاری عموم مردم  بیماری کرونا را مهار و ریشه کن کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.