رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند گفت: از دلایل افزایش آمار کرونا در چند روز اخیر در خراسان جنوبی سفرهای نوروزی و ایاب و ذهاب‌ درون شهری و برون شهری است.

محمودی راد رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در ایام تعطیلات با نگاهی به پلاک ماشین ها در سطح شهر، پلاک‌های غیر بومی زیادی از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران و سایر استان‌ها می‌دیدیم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارانی از استان‌های خراسان رضوی و یکی از بنادر کشور که مبتلا به کرونا هستند در بیمارستان بستری اند، افزود: در ۱٠ روز اخیر آمار مبتلاین به کرونا افزایش پیدا کرده است و تعداد بیماران بخش آی سیو از ۲ بیمار به ۸ بیمار و همچنین تعداد بیماران بستری از ۲٠ بیمار به ۸٠ بیمار افزایش پیدا کرده است.

محمودی راد با بیان اینکه این افزایش آمار‌ بیماران مبتلا به کرونا از عوارض رفت و آمد‌های هفته اول تعطیلات نوروزی است، اظهار کرد: باید تا ۲ یا ۳هفته آینده منتظر عواقب سفر‌های هفته دوم ایام عید و روز طبیعت باشیم.

رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند ادامه داد: هنوز هم دیر نشده و جلوی ضرر را از هرجا که بگیریم منفعت است.

جان بیماران و خستگی کادر درمان همگی در دست مردم است، هموطنان می‌توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک و نرفتن به سفر‌های غیر ضرور کمک زیادی به کاهش آمار مبتلایان به کرونا کنند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.