فرماندار شهرستان اردبیل گفت: انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی در ۱۱۵ روستای این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار شهرستان اردبیل گفت: فرآیند ثبت‌نام نامزدهای شوراهای اسلامی روستا و عشایر شهرستان اردبیل همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز ۱۶ فروردین ماه آغاز و تا روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها در ۱۱۵ روستای شهرستان اردبیل بیان کرد: در ۱۰۳ روستا سه نفر به عنوان اعضای اصلی شورا و در ۱۲ روستا هم پنج نفر به عنوان اعضای اصلی شورا انتخاب می‌شوند.

امامی یگانه با بیان اینکه در تمامی بخشداری‌های شهرستان اردبیل محلی برای ثبت نام کاندیداها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: کاندیداها به هنگام ثبت نام باید مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

او با اشاره به اینکه کاندیداها به هنگام ثبت نام باید برگه عدم سوء پیشینه و مدارک هویتی خود را به همراه داشته باشند، افزود: برای ثبت نام در روستاهای بیش از ۲۰۰ خانوار مدرک تحصیلی دیپلم و در روستاهای کمتر از ۲۰۰ خانوار داشتن سواد خواندن و نوشتن کفایت می‌کند.

فرماندار اردبیل ادامه داد: در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر نیز که ثبت‌نام آن در اسفند ماه پارسال انجام شد، در مجموع در شهرهای تابعه شهرستان اردبیل ۲۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که کار بررسی تایید صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی و نظارت در حال انجام است.

امامی یگانه گفت: از این تعداد داوطلب ثبت‌نام شده ۲۵۷ نفر مرد و ۳۶ نفر خانم هستند که رقابت‌های انتخاباتی خود را در خردادماه برای حضور در پارلمان محلی انجام خواهند داد که امیدواریم با انتخاب مردم شایسته‌ترین افراد راهی شوراهای شهر شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.