سرپرست پلیس فتا البرز گفت: داشتن برنامه‌های ضد سرقت مناسب می‌تواند یک راه حل برای ردیابی و پیدا کردن گوشی گم شده و یا به سرقت رفته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،سرهنگ رسول جلیلیان، سرپرست پلیس فتا البرز گفت: از دست دادن گوشی تلفن همراه چه در اثر سرقت و چه در پی گم شدن باشد، اتفاق ناخوشایندی است و وقتی که گوشی تلفن همراه به سرقت می رود قیمت گوشی اهمیت چندانی ندارد بلکه آن چه مهم می شود اطلاعات درون آن است.

سرپرست پلیس فتا البرز با بیان این که نصب برنامه ضد سرقت گوشی شانسی برای ردیابی مکان آن است افزود: گوگل قابلیتی به صورت پیش فرض در سیستم عامل اندروید قرار داده تا کاربران به توانند گوشی تلفن همراه خود را به وسیله امکانی به نام find my device ردیابی کنند.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به این که نگهداری اطلاعات شخصی در تلفن همراه باعث ایجاد مشکلاتی برای افراد می شود، گفت: البته باید گفت که این ابزار تنها برای ردگیری تلفن همراه اندرویدی نیست، بلکه نرم افزار های زیاد دیگری نیز با این هدف مشترک برای این کار ایجاد شده اند.

او با بیان این که داشتن برنامه های ضد سرقت مناسب می تواند یک راه حل برای ردیابی و پیدا کردن گوشی گم شده و یا به سرقت رفته باشد افزود: کاربران می توانند برای اطلاع از آخرین شیوه های کلاهبرداری اینترنتی به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سوگل غفاری
۱۲:۴۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
با سلام
نمیشه یه راهکاری برای گوشی های که اندرویدی نیستند ارائه بدهند