کنارکوهی گفت: واکسیناسیون بیش از ۳ میلیون رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله در سال ۹۹ با تلاش کارشناسان دامپزشکی خوزستان انجام شد.

مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با تلاش بی وقفه همکاران و کارشناسان دامپزشکی، تعداد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله در طول سال ۹۹ واکسینه شدند.

او با بیان اینکه واکسیناسیون دام‌ها در روستا‌ها از جمله اقدامات مؤثر در کنترل و پیشگیری این بیماری است و واکسیناسیون دام‌های منطقه با همکاری کارشناسان دامپزشکی خوزستان انجام می‌شود، افزود: دامپزشکی در کنار فعالیت بهداشتی، قرنطینه‌ای و پیشگیری، اقدام‌های آموزشی و ترویجی را برای افزایش آگاهی دامداران در خصوص خطر بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام را در دستور کار دارد.

کنارکوهی با تاکید بر اینکه ضروری است دامداران در صورت مشاهده تلفات غیر عادی در گله مراتب را سریعا اطلاع رسانی کنند، بیان داشت: از دامداران خواهشمندیم همکاری لازم را با اداره‌های دامپزشکی و تیم‌های واکسیناسیون داشته باشند و جهت هماهنگی و اطلاع از زمان واکسیناسیون دام خود به اداره دامپزشکی یا مراکز مایه کوبی مراجعه نمایند.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی بسیار واگیر، شدید و اغلب کشنده به خصوص در دام‌های جوان است و این بیماری به دلیل درصد واگیری زیاد و ایجاد تلفات و خسارات اقتصادی حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.