مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت:ارزش تولید روزانه پالایش گاز بیدبلند با خوراک ۴۵ تا ۴۸ درصدی حدود ۴۰ میلیارد تومان در روز است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود امین‌نژاد مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در مراسم انعقاد قرارداد با سازندگان داخلی، بیان کرد: سال ۹۹، سال سختی از نظر اقتصادی و بیماری کرونا بود، اما خوشبختانه ابرپروژه بیدبلند خلیج فارس به همت متخصصان داخلی راه اندازی شد.

او افزود: اکنون این ابرپروژه به عنوان منبع تامین انرژی و خوراک پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر شناخته می‌شود. پروژه جمع آوری گاز‌های مشعل نیز به همین دلیل به پالایشگاه بیدبلند سپرده شد و به مرور، سبب حل شدن کمبود خوراک بخش پایین دستی می‌شود.

امین‌نژاد ادامه داد: کل ارزش این پروژه یک میلیارد دلار است که در قالب ۲۷ پروژه در سه گروه تعریف شده و ۱۲ قرارداد تاکنون در این زمینه نهایی شده است.

او اظهار کرد: ارزش قرارداد‌های فعلی با احتساب قرارداد‌هایی که امروز منعقد خواهد شد، حدود ۶۲۳ میلیون یورو می‌شود. امیدواریم به ارزش ۳۵۰ میلیون یوروی دیگر تا حدود دو ماه آینده به این ارزش، افزوده شود.

مدیرعامل ابرپروژه بیدبلند خلیج فارس اضافه کرد: حدود ۱۱۰ دستگاه کمپرسور در این پروژه قرار است که ساخته شود و اگر برای برخی امکان ساخت داخل وجود نداشته باشد، تلاش می‌کنیم تا با انعقاد قرارداد‌های جوینت ونچری، بتوانیم تکنولوژی ساخت آن‌ها را وارد کنیم.

او گفت: وضعیت صندوق توسعه ملی و سیستم بانکی بر همه عیان است، اما با تلاش زیاد موفق شدیم که اقساط صندوق توسعه ملی را یک سال به تاخیر بیندازیم.

امین‌نژاد در پایان بیان کرد:ارزش تولید روزانه پالایش گاز بیدبلند هم اکنون با خوراک ۴۵ تا ۴۸ درصدی حدود ۴۰ میلیارد تومان در روز است و اگر تنفس سه ساله تخصیص خوراک به بیدبلند داده شود، می‌توان این مبلغ را به طور چشمگیری افزایش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار