فرماندار کنگاور از ورود این شهرستان به پیک چهارم کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزاد الماسی فرماندار کنگاور گفت : ساده انگاری درصد قابل توجهی از شهروندان، ورود تعداد زیادی از مهمانان نوروزی، برپایی مراسم پرتعداد و متراکم جشن و ختم و اتفاقاتی از این قبیل رنگ کرونا در کنگاور را قرمز کرده است.

او با اشاره به اینکه درپی این اتفاق محدودیت‌های جدیدی در این شهرستان اعمال می‌شود، گفت : تنها صاحبان مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و سایر مشاغل تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

فرماندار کنگاور با تاکید بر اینکه رعایت شیوه نامه‌ها در فعالیت مشاغل گروه یک نیز به صورت سخت گیرانه مورد نظارت قرار خواهد گرفت، افزود: علاوه بر اعمال محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد، با کنترل مبادی شهرستان ورود هرگونه خودرو با پلاک غیربومی به شهرستان کنگاور ممنوع است.

الماسی با بیان اینکه صاحبان خودرو‌های غیربومی حاضر در شهرستان ۲۴ ساعت برای ترک کنگاور مهلت دارند، افزود: پس از پایان این مهلت، خودرو‌های دارای پلاک غیربومی در شهرستان کنگاور با اعمال قانون و جریمه ۱۰ میلیون ریالی مواجه خواهند بود.

او با تاکید بر ممنوعیت فعالیت تالار‌های پذیرایی ادامه داد: چاپ هرگونه اعلامیه و دعوت به مراسم مختلف اعم از مراسم فرهنگی، مذهبی و... در فضای حقیقی و مجازی ممنوع است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کنگاور از لغو ماموریت‌های غیرضروری ادارات نیز خبر داد و گفت: زنگ هشدار کرونا در شهر کنگاور و شهر و روستا‌های تابعه به صدا درآمده و بر همین اساس کلیه آرامستان‌ها نیز در تمام ایام هفته تعطیل و تشییع و خاکسپاری تازه درگذشتگان نیز با حضور تنها ۱۰ نفر امکان پذیر است.

الماسی برخورد با متخلفان از قوانین ستاد کرونا را سریع و قاطع خواند و گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور ضمن پیش بینی موارد لازم، برای بستری بیماران احتمالی آمادگی کامل دارد.

تعداد بستری‌های مبتلایان به کووید ۱۹ افزایش یافت

فرماندار سنقر و کلیایی گفت: در چند روز اخیر تعداد بستری‌های مبتلایان به کووید ۱۹ در این شهرستان روند افزایشی داشته که این موضوع بسیار نگران کننده است.

غلامرضا مرتضوی افزود: از مردم شهرستان تقاضا داریم به منظور حفظ سلامت خود و اطرافیان دستورالعمل های بهداشتی بویژه زدن ماسک را رعایت کنند.

او افزود: در روز‌های اخیر آمار بستری‌ها و مراجعات سرپایی بخاطر ابتلا به کرونا بشدت روندی افزایشی داشته که بسیار نگران کننده است و اگر مردم رعایت نکنند اوضاع از این بدتر خواهد شد.

مرتضوی ادامه داد: هرگونه اجتماع و دورهی احتمال تشدید این بیماری را بالا می‌برد لذا می‌طلبد همکان نسبت به خطر شیوع بیشتر این ویروس منحوس هوشیار باشیم.

او گفت: از خانواده‌ها و افرادی که در نوروز امسال به مسافرت رفته یا پذیرای میهمان بودند درخواست می‌شود بخاطر حفظ سلامت دیگران از حضور در دورهمی‌ها و تجمعات خودداری کنند، چون احتمال ناقل بودن آن‌ها بالا است.

مرتضوی با بیان اینکه ساده انگاری و حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و رفتن به مسافرت باعث شکننده شدن وضعیت شده است، گفت: از همه آحاد مردم انتظار می‌رود در اقناع سازی افکار عمومی کمک کنند.

او افزود: در صورت استمرار شرایط فوق، اجرای محدودیت‌های سخت، دور از انتظار نیست بنابراین انتظار داریم همگان برای قطع زنجیره انتقال ویروس با دوری از اجتماعات و زدن ماسک در اماکن عمومی کمک کنند.

شناسایی ۲۳ مورد تعرض به اراضی روستای تم تم

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر گفت: کل اراضی ملی روستای «تم‌تم» بخش مرکزی این شهرستان مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت و براساس نقشه‌برداری و بررسی‌های اولیه ۲۳ مورد تعرض شناسایی شد.

مسلم الماسی افزود: در همین راستا برای این افراد پرونده قضایی تشکیل و برای رفع تعرض از اراضی ملی در محدوده روستای تم تم اقدام خواهد شد.

او افزود: بر اساس وعده داده شده، کل اراضی منابع طبیعی و ملی شهرستان مورد بررسی و پایش قرار خواهد گرفت و به پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان ماموریت ویژه‌ای داده شده تا با جدیت ورود کند.

او از برخورد جدی دستگاه قضایی شهرستان روانسر با متصرفان عرصه‌های ملی و طبیعی در امسال خبر داد و گفت: به متصرفان و متجاوزان اراضی ملی و منابع طبیعی اخطار و هشدار داده می‌شود نسبت به تحویل اراضی متصرفی خود به اداره منابع طبیعی شهرستان روانسر اقدام نمایند در غیر این صورت برابر قانون با خاطیان برخورد خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.