برای مرمت و ساماندهی دولتخانه صفوی ۲۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، احسان نورانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار دور جدید عملیات مرمت و ساماندهی دولتخانه صفوی آغاز خواهد شد.

نورانی افزود: در کنار فعالیت‌های مرمتی همچنان پیگیر آزادسازی اراضی و الحاق بخش‌های باقی مانده به دولتخانه صفوی که یادگار دوران پایتختی قزوین در دوره صفویه و از مهمترین مجموعه‌های تاریخی در استان و منطقه است، هستیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همچنین گفت: کاوش‌های باستان شناسی مربوط به دولتخانه صفوی نیز همچنان در دستور کار قرار دارد.

مجموعه باغ صفوی یا دولتخانه صفوی اثری تاریخی مربوط به دوره صفویه و قاجار با مساحت حدود ۶ هکتار در مرکز شهر قزوین، یکی از مهمترین و ارزشمندترین مجموعه‌های تاریخی قزوین و از یادگاران پایتختی این شهر در قرن نهم هجری قمری به شمار می‌رود.

دولتخانه صفوی از چندین بخش به نام‌های سر در عالی قاپو، کاخ چهلستون، عمارت نادری، عمارت پهلوی و عمارت قاجاری، گراند هتل، موزه قزوین، بقعه پیغمبریه و مدرسه امید تشکیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار