رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شمار بیماران مبتلا شده به ویروس کرونا و بستری شده در بیمارستان های استان به سرعت روبه افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هم اکنون ۲ شهرستان استان همدان قرمز، دو شهرستان نارنجی و بقیه در وضعیت بسیار شکننده کرونایی هستند و روزانه تعداد بیماران مبتلا شده و بستری شده از ویروس کرونا در بیمارستان‌ها به شدت رو به افزایش است.

او افزود: تغییر رنگ بندی بسیاری از شهر‌ها در کشور و در استان همدان در طول تعطیلات نوروز امسال، بیانگر افزایش سرعت خیز بیماری و ورود به پیک چهارم کرونا است.

حیدری مقدم اظهار داشت: ۸۵ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به دلیل روابط خانوادگی، دید و بازدید‌ها و شرکت در اجتماعات به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۰ هزار و ۹۳۳ نفر در استان به این ویروس مبتلا و هزار و ۵۷۷ نفر بر اثر آن جان باختند.

او ادامه داد: خرید‌های عید نوروز، جشن‌های و مهمانی‌ها در ماه شعبان و دیدد و بازدید نوروز و سفر‌های نوروزی پیک چهارم ویروس کرونا را به زودی در کشور به همراه خواهد داشت.

از دو هفته گذشته تاکنون شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان قرمز، شهرستان‌های کبودراهنگ و فامنین نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

با توجه سرعت افزایش موارد بستری مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدای سال تا کنون نسبت به هفته‌های پایانی اسفند ماه، ستاد مدیریت مقابله با کرونا همدان را بر آن داشت تا محدودیت‌هایی در  تردد خودرو‌ها و تعطیلی مشاغل  را برای کنترل این بیماری در نظر بگیرد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.