رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: مراکز ۱۶ ساعته خمین آماده انجام آزمایش رایگان تشخیص کرونا هستند.

دکتر مجتبی دیده دار رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: مراکز ۱۶ ساعته خمین آماده انجام آزمایش رایگان تشخیص کرونا هستند و از کسانی که در ایام عید در کنار هم بودند در خواست می‌شود هریک از علایم بیماری کرونا نظیر سرفه، بدن درد و کوفتگی بدن را داشتند به این مراکز مراجعه کنند.

دیده دار افزود: تجمعات کانون انتشار بیماری کرونا است و در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، خمین در وضعیت قرمز رنگ بندی کرونا قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: برخلاف تذکرات و هشدار‌های مستمر، بخش کرونا بیمارستان امام خمینی (ره) در حال پر شدن است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، شهرستان در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد و اصناف متحمل محدودیت‌های شدیدتری می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: با توجه به روز‌های پایانی ماه شعبان و افزایش جشن‌های عروسی از زوج‌های جوان درخواست می‌شود مراسم عروسی خود را به بعد موکول کنند و یا جشنی بدون حضور بستگان خود برگزار کنند.

او تاکید کرد: شهروندان از حضور در اجتماعات خانوادگی خودداری کنند و در صورتی که از بستگان آن‌ها دارای علائم کرونا است به مرکز بهداشت شهرستان اطلاع دهند.

دیده دار تصریح کرد: تاکنون ۵ هزار و ۳۸۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در این شهرستان انجام شده و یک‌هزار و ۹۴۲ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

او اضافه کرد: یک‌هزار و ۷۲۵ بیمار کووید ۱۹ در شهرستان بهبود یافته‌اند و از بیمارستان مرخص شدند و ۱۱۹ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین ماندن در خانه، استفاده از ماسک در خارج از منزل، پرهیز از حضور در اماکن پر ازدحام و رعایت موازین بهداشتی را، راهکار‌های بهبود وضعیت خمین در رنگ بندی کرونا بیان کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.