رئیس سنای اردن بر مقابله با افرادی که قصد برهم زدن امنیت این کشور را دارند، تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، رئیس سنای اردن در سخنانی بر مقابله با افرادی که قصد برهم زدن امنیت کشور را دارند، تأکید کرد.

رئیس سنای اردن گفت: ما با تمامی دست‌های لرزانی که تلاش دارند تا امنیت اردن را برهم زنند، مقابله خواهیم کرد.

همچنین رئیس مجلس نمایندگان اردن گفت: ما روز گذشته با قاطعیت ایستادیم و با قاطعیت در برابر هر تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن امنیت و ثبات مان خواهیم ایستاد. نظام هاشمی ما علیه توطئه و فتنه می‌ایستد.

شبکه الجزیره همچنین به نقل از دولت اردن اعلام کرد که گفته است: اردنی‌ها توانستند از تمامی بحران‌هایی که کشورشان با آن مواجه بود، عبور کنند.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره اعلام کرد اتحادیه عرب بر همبستگی خود با اقداماتی که سران اردن برای حفظ امنیت کشور و حفظ ثبات آن انجام می‌دهند، تأکید کرد. این در حالی است که عربستان، قطر، کویت، آمریکا و شماری دیگر ازکشور‌ها از حمایت کامل خود از پادشاه اردن خبر دادند. این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که نیرو‌های مسلح اردن از بازداشت‌هایی شامل «ابراهیم عوض الله» رئیس سابق دیوان پادشاهی و شماری دیگر از افراد به دلایل امنیتی خبر دادند.

همچنین در نخستین واکنش خارجی، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد ریاض از تمامی اقداماتی که برای حفظ امنیت و ثبات در اردن صورت می‌گیرد حمایت می‌کند. دیوان پادشاهی عربستان همچنین اعلام کرد ریاض از تمامی اقداماتی که ملک عبدالله دوم و ولیعهد وی به انجام می‌رساند، حمایت می‌کند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کنار اردن و تمام اقدامات آن برای حفظ امنیت و ثباتش ایستاده است.

امارات همچنین به طور جداگانه، حمایت خود را از «عبدالله دوم»، پادشاه اردن و اقدامات او برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه، اظهار داشت. نیرو‌های امنیتی اردن پیشتر از بازداشت چند فرد نزدیک به «عبدالله دوم» پادشاه اردن، به دلایل امنیتی و تلاش برای کودتا خبر دادند.

بازداشت افراد خاندان سلطنتی و افراد بلندپایه در اردن بسیار نادر است. گفته می‌شود این اقدام به دلیل توطئه‌ای برای براندازی پادشاه اردن انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار