مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری مرحله عملی آزمون سنجش و ارزیابی داوران قرآن کریم در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت الاسلام مرادخانی مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مرحله عملی آزمون سنجش و ارزیابی داوران قرآن کریم در روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه در زنجان برگزار خواهد شد.

او افزود: در فراخوان این طرح ۴۹ نفر داور ثبت نام کرده بودند که در ارزیابی اولیه ۱۵ نفر از این داوران شامل ۷ خانم و ۸ آقا به مرحله بعدی ارزیابی راه پیدا کردند.

مرادخانی ادامه داد: در این مرحله روند داوری در رشته‌های صوت و لحن و تجوید به صورت ویدیو کنفرانس انجام شده و نتایج جهت ارزیابی نهایی به تهران ارسال خواهد شد.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: شناسایی و هدایت استعداد‌های جدید به سمت داوری مسابقات قرآن کریم، ایجاد شرایط یکسان برای بهره مندی تمامی علاقمندان به داوری مسابقات و در نهایت افزایش اعتماد در بین شرکت کنندگان و دستگاه‌های برگزار کننده مسابقات از طریق شناسایی داوران واجد صلاحیت در حوزه‌های دانشی و مهارتی و ارتقاء سطح داوری مسابقات قرآن کریم و همچنین استفاده از ظرفیت همه داوران از اهداف اصلی این آزمون می‌باشد.

حجت الاسلام مرادخانی افزود: این آزمون در چهار سطح شهرستانی، استانی، کشوری و سراسری برگزار با ارسال فایل صوتی تلاوت و از طریق آزمون نظری (کتبی) سنجش اولیه شده و در صورت کسب حد نصاب لازم آزمون عملی (مهارت سنجی داوری) و در مرحله آخر مصاحبه علمی و تحلیلی (شفاهی) شرکت خواهند کرد و در صورت کسب حد نصاب‌های لازم برگزیده می‌شوند و مدرک داوری مسابقات قرآن از مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه دریافت خواهند کرد و از این پس در مسابقات شهرستانی استانی و کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه فقط از داورانی استفاده خواهد شد که مدرک این آزمون را کسب کرده باشند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.