وزیر حمل و نقل تایوان، مسئولیت حادثه ریلی را به عهده گرفت و استعفای خود را به مقامات بالاتر اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «لین چیا لانگ»، وزیر حمل و نقل تایوان، روز یکشنبه اعلام کرد که از مسئولیت خود در قبال سقوط مرگبار قطار شانه خالی نخواهد کرد و آن را به عهده خواهد گرفت، حتی اگر منجر به استعفای او شود.

«لین چیا لانگ»، در ادامه افزود: «من همچنین مسئول به حداقل رساندن خسارات ناشی از این حادثه هستم و پس از پایان عملیات نجات از مقامم کناره گیری خواهم کرد.»

لین، روز شنبه استعفای شفاهی خود را داده بود، اما وزیر «سو» آن را رد کرده و گفته بود: «اکنون باید بر روی عملیات نجات تمرکز و برای بازسازی و بهبود اوضاع تلاش کنیم.»

کامیونی که قطار به آن برخورد کرد از جاده شیب دار و در مسیر قطار قرار داشت.

«لی یی هسیانگ»، مدیر شرکت ساختمان سازی که نزدیک ریل قطار بود، با قرار وثیقه آزاد شد، اما شعبه دادگاه عالی «هوالین» روز یکشنبه پس از تجدیدنظر دادستان، این تصمیم را لغو کرد و پرونده را به دادگاه بدوی بازگرداند.

سوالاتی از وزیر حمل و نقل، نظیر اینکه «چرا حصار کشی مناسب اطراف ایستگاه کشیده نشد بود» و «چرا بلیط‌های ایستاده بیش از حد مجاز بود»، پرسیده شد.

دولت قول جبران خسارت داده و اعلام کرده است که همه تلاش خود را برای کمک به بازماندگان و بستگان آن‌ها انجام خواهد داد.

«وانگ کو تسه»، معاون وزیر حمل و نقل گفت: ریل آسیب دیده است. این مسیر حداکثر تا ۲۰ آوریل بازگشایی نخواهد شد، اما ترافیک ریلی در یک مسیر موازی که از تونل دیگری عبور می‌کند و تحت تأثیر تصادف قرار نگرفته است، ادامه دارد.

در بدترین حادثه ریلی این کشور در هفت دهه گذشته، ۵۱ نفر در حادثه خروج ریل از قطار، کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار