ترانزیت کالا پارسال در بندر امیرآباد به مرز ۵۰ هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بندرامیرآباد با بیان اینکه ترانزیت کالا پارسال در بندر امیرآباد به مرز ۵۰ هزار تن رسید، گفت: با بهبود شاخص‌های عملیاتی به دنبال سهم پذیری بیشتر از حمل و نقل دریایی بین المللی بوده تا شاهد افزایش تنوع و تکمیل زنجیره حمل و نقل کالا از مسیر‌های ترانزیتی امیرآباد – دوغارون و همچنین ترانزیت کالا از کشور‌های حوزه سی آی اس به کشور افغانستان و بهره گیری موثر از مسیر‌های ریلی باشیم.

او افزود: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا امسال توسط ۶۹۰ فروند کشتی در بندرامیرآباد مراوده شده که از این میزان یک میلیون و ۹۸۷ هزار تن تخلیه و ۵۳۴ هزار تن دیگر مربوط به بارگیری و صادرات کالا است.

سعیدی پور یکی از ظرفیت‌های بالفعل بندرامیرآباد را وجود شبکه ریلی داخلی و اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن بر شمرد که با توجه به این ظرفیت منحصر به فرد در میان بنادر شمالی کشور، حمل ریلی کالا در این بندر با رشد ۱۱۷ درصدی به ۷۳ هزار و ۲۰۳ تن رسیده است.

او با اشاره به سهم غالب بیش از ۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری و صادرات کالا و همچنین تخلیه غلات بندرامیرآباد در میان بنادر تجاری شمال کشور، گفت: در آینده نزدیک با برنامه ریزی‌های کلان تدوین شده، بندر امیرآباد به بندر کانونی کانتینربر در شمال کشور نیز تبدیل خواهد شد.

مدیرکل بندرامیرآباد افزود:در بخش سرمایه گذاری با تحقق ۴۰۰ درصدی میزان جذب سرمایه گذاری، کل سرمایه گذاری جذب شده بخش خصوصی ۱۷ هزار و ۷۳ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۹ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و مابقی آن در حال ساخت می‌باشد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار