مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان گفت: سنکرون اولین واحد ۹۰ مگاواتی نیروگاه دز بهسازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهران اسدی مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان گفت: با انجام موفقیت آمیز آزمایش‌های راه اندازی مکانیکی و الکتریکی واحد بهینه سازی شده نیروگاه دز و سنکرون آن به شبکه برق سراسری کشور، این واحد جهت شروع دوره بهره برداری آزمایشی مهیا شد.

او تصریح کرد: این اقدام با تکیه بر تخصص و دانش همکاران، توان علمی و فنی صنعتگران داخلی، همراهی مستمر شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز، خدمات مهندسی برق مشانیر و مجموعه کارفرما در معاونت سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان عملیات سنکرون این واحد با موفقیت پایان یافت.

اسدی افزود: ظرفیت تولید این واحد نیروگاهی بهینه سازی شده ۹۰ مگاوات بوده که نسبت به واحد‌های قدیمی نیروگاه دز ۳۰ درصد افزایش تولید داشته است.

مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان بیان داشت: امیدواریم با عنایت ویژه به پیام مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»، با شناسایی و رفع موانع بتوانیم در تولید و پایداری انرژی برق کشور و بهینه نمودن واحد‌های بعدی گام‌های موثرتری برداریم.

انتهای پبام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.