مدیر کل بهزیستی گلستان از خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اختلال اوتیسم خواست از مشاوره و خدمات بهزیستی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی اوتیسم گفت: در گلستان ۱۵۴ نفر دارای  اختلال  اوتیسم شناسایی و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و برای شناسایی افراد بیشتر درگیر با آن نیازمند همکاری والدین هستیم.

حسینی ادامه داد: خانواده‌هایی که علائم این اختلال را در کودک خود مشاهده می‌کنند می‌توانند با مراجعه به سامانه autism.behzisti.net بصورت محرمانه و غیرحضوری با پاسخ به پرسشنامه از اختلالات فرزند خود آگاه شده و در صورت نیاز به راهنمائی‌ها و مشاوره‌های بیشتر به کارشناسان مربوطه ارجاع داده شوند.

او افزود: اختلال اوتیسم از یک و نیم سالگی شروع وتا ۳ سالگی بروز داده می‌شود و عدم برقراری ارتباط چشمی، تاخیر در صحبت کردن، عدم برقراری ارتباط اجتماعی، گریز از جمع و انجام کار‌های تکرای از علائم آن است.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین با اشاره به فعالیت دو مرکز توانبخشی کودکان اوتیسمی در گلستان گفت: یک مرکز در شهرستان گنبد کاووس با ظرفیت ۳۰ نفر و یک مرکز نیز با ظرفیت ۵۰ نفر به آموزش و توانبخشی ویژه کودکان اوتیسم می‌پردازند.

اوتیسم نوعی اختلال عصبی رشدی است و دوم آوریل ( ۱۳ فروردین ) روز جهانی اوتیسم بود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اوتیسم ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.