رییس کل دادگستری گلستان گفت: پارسال ۹۰ درصد پرونده‌های معوق در محاکم استان رسیدگی و مختومه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان گفت: قضات استان علاوه بر پرونده‌های ورودی سال ۹۹، حدود ۵ هزار پرونده مانده از سال‌های گذشته را نیز پارسال رسیدگی و مختومه کردند.

هاشمیان ادامه داد: قضات گلستان سال گذشته ۶ هزار رای جایگزین حبس صادر کردند که در نتیجه آن از افزایش ورودی زندان‌های استان جلوگیری شد.

او، رفع موانع تولید، مبارزه با فساد و کاهش جمعیت کیفری را سه اولویت راهبردی دادگستری استان در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها علاوه بر این که خودشان امسال فعال‌تر برای تحقق اقتصاد مقاومتی ورود کنند سایر دستگاه‌ها را نیز در عرصه فعال کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: امسال دادستان‌ها جدی‌تر به موضوع ترک فعل مدیران و دست اندازان مسیر تولید ورود می‌کنند و مدیران کم کار و کاهل منتظر تشکیل پرونده باشند.

هادی هاشمیان درباره برخورد با فساد هم گفت: در مبارزه با فساد شناسایی ریل‌های شکل گیری فساد و رفع آن در اولویت ماست.

هاشمیان افزود: شناسایی و برخورد با فساد در دستگاه قضایی استان و دستگاه‌های زیرمجموعه و دستگاه‌های نظارتی که بانی برخورد با فساد هستند با شدت و سختگیری بیشتری دنبال می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان از ادامه طرح پایش و غربالگری زندانیان استان در سال جدید هم خبر داد و گفت: بیش از ۳۲۰ زندانی پارسال در طرح پایش آزاد شدند.

در جلسه امروز نتیجه بازرسی‌های و روند عملکرد همه ۱۸ حوزه قضایی استان برای بهبود نقاط ضعف رسیدگی‌ها بررسی شد.

انتهای پیام/فا/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار