رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، نسبت به چرخش بعدی ویروس کرونا با بازگشت مسافران از مسافرت‌های نوروزی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به دنبال ساده انگاری شرایط پس از یک افول نسبی شیوع بیماری کرونا از آذر ماه و تداوم آن در بهمن ماه ۹۹، تراکم جمعیت در بازار و تجمعات در معابر در آستانه سال نو و شیوع نوع انگلیسی ویروس کرونا در حال حاضر شاهد رشد چشمگیر بیماری کرونا هستیم.

او افزود: هم اکنون شاهد افزایش هر دو دسته بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا هستیم که دسته اول عمدتا به واسطه حضور در تجمعات و بازار و بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دو هفته آخر اسفندماه و دسته دوم بیشتر از طریق دید و بازدید‌های نوروزی و مهمانی‌ها گرفتار شده اند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: تعداد مراجعات سرپایی با علایم مشکوک به کووید ۱۹ نسبت به ۱۰ روز گذشته ۴ تا ۵ برابر و موارد بستری نسبت به یک هفته قبل ۲ برابر شده است.

او ادامه داد: حجم بالای مراجعات سرپایی هشدار و مقدمه افزایش موارد بستری و تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و اختصاص بخش عمده ظرفیت این مراکز به درمان بیماران کرونایی و تاخیر در ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی است که این امر بسیار نگران کننده است.

شیرانی با بیان اینکه، چرخش بعدی ویروس ناشی از کسانی است که به مسافرت رفته اند و در حال حاضر درصد قابل توجهی از کسانی که از مسافرت برگشته اند، مبتلا و یا ناقل ویروس هستند که با مراجعه به محل کار خود سلامت همکارانشان را تهدید و در تعامل با خانواده و آشنایانشان سلامت آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهند اظهار داشت: طبق استراتژی ستاد مقابله با کرونا توصیه می‌شود، با توجه به بالا بودن بار ویروس در استان جدا از هرگونه تجمع و تراکم جمعیت پرهیز شود.

او افزود: بروز هرگونه علایم حساسیت فصلی، بدن درد و علایم سرماخوردگی را تا رد قطعی احتمال ابتلا به کرونا، کرونا تلقی کرده و اصول قرنطینگی رعایت شود.

شیرانی همچنین توصیه کرد: اطرافیان افرادی که از مسافرت بازگشته اند تا ۲ هفته به خانه آن‌ها رفت و آمد نکنند و همکاران این افراد ضمن مراقبت و تهویه مناسب محل، از ماسک استفاده و با وسواس و احتیاط زیاد و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی به گذر از این موج کمک نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار