فراخوان مسابقه ملی طراحی کتاب‌خانه عشایری منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اعلام کرد: نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور با مشارکت فب‌لب ایران، مسابقه ملی طراحی کتاب‌خانه عشایری را به منظور ارایه طراحی کتاب‌خانه‌ای قابل حمل برای خدمات‌رسانی به مردم شریف عشایر کشور، برگزار می‌کند.

بر این اساس گزارش، هدف از برگزاری این مسابقه، مشارکت اهالی طراحی، هنر و فرهنگ به خصوص طراحان معماری، طراحان صنعتی، فعالان فرهنگی عرصه‌ی کتاب و فعالان فرهنگی حوزه عشایری برای بسط دامنه پاسخ‌های ممکن به این سوال است: یک کتابخانه سیار عشایری که بخواهد به عنوان یک مرکز فرهنگی موقت عشایری و به صورت مداوم در ارتباط با آن جامعه باشد، چه کالبدی دارد؟

از شاخص‌ترین محور‌های این مسابقه: توجه به اقلیم، بستر و بوم طبیعی زندگی عشایر، توجه به گوناگونی ایلات ایران، ارزش‌ها، هنر‌ها و زیبایی‌شناسی آن‌ها و رعایت اصل صرفه‌جویی و هزینه‌کرد بهینه در ساخت است.

مسابقه به صورت طراحی و الگوی اجرایی و ساخت‌پذیری یک واحد کتابخانه قابل حمل عشایری است.

مسابقه طراحی کتابخانه قابل حمل عشایری، در یک مرحله و به صورت آزاد و در سطح ملی برگزار خواهد شد. داوطلبان شرکت در مسابقه می‌بایست پس از ثبت‌نام، در مهلت تعیین شده طرح‌های خود را تهیه و در فرم مخصوص ارائه شده توسط دبیرخانه به صورت آنلاین بارگذاری کنند.

شرکت در مسابقه برای عموم طراحان و سازندگان حرفه‌ای، دانش‌جویان و دانش‌گاهیان، فعالان طراحی و ساخت و فعالان فرهنگی آزاد خواهد بود. هیچ محدودیتی برای شرکت در مسابقه به صورت فردی، گروهی و شرکتی وجود ندارد.

هم‌چنین محدودیتی در ارائه چند طرح توسط یک گروه یا شرکت‌کننده نخواهد بود و لازم است به ازای هر طرح ثبت‌نام مستقلی صورت گیرد. در صورت شرکت در قالب گروه یا شرکت، لازم است فردی به عنوان نماینده برای همه مکاتبات و ابلاغات بعدی معرفی شود.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند تا ۲۴ اردیبهشت به نشانی fablab.ir/ketabashayer مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار