فعالیت ۳۴۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۲۹۱ تشکل کارگری و ۵۷ تشکل کارفرمایی در استان ایجاد شده است که همه آن‌ها فعال هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،علی آشتاب،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: فعالیت‌های خوبی جهت توسعه و ارتقای تشکلات صنفی در لرستان انجام گرفته است و هم اکنون ۸۹ انجمن در این استان فعالیت دارد.

او  اظهار کرد: در حال حاضر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، در حوزه کار، تولید و تصمیم‌سازی‌های کلان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و توسعه و تقویت آن‌ها در محیط‌های کار تاثیر بسزایی در تنظیم رابطه کارفرما و کارگران ایفا و از تنش‌های کاری جلوگیری می‌کند.

آشتاب اضافه کرد: در این راستا سال گذشته هفت کانون کارفرمایی و پنج شورای اسلامی کار در لرستان تشکیل شده است.

او  عنوان کرد: تشکلات کارگری و کارفرمایی به‌عنوان شرکای اجتماعی، نقش مهمی در سالم‌سازی محیط‌های کارگری، ارتقای سطح بهره‌وری و چرخه اقتصادی جامعه دارند بنابراین تقویت، ترغیب و تشویق آن‌ها از حیث کمی و کیفی یک ضرورت است.

او اضافه کرد: پارسال بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش مربوطه برای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی لرستان برگزار شد.

۲ هزار ۸۶۷ تعاونی فعال با اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان می‌باشد، همچنین مشخصات ۱۳۰ هزار کارگر بیمه شده در استان ثبت شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار