معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی و انتشار زیاد این بیماری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا به امروز ۴۴ مورد کرونای انگلیسی در استان شناسایی شده است.

او با توجه به محدودیت دسترسی به کیت تشخیص کرونا افزود: بنابراین امکان انجام آزمایش از تمامی موارد مشکوک به کرونا وجود ندارد.

مهدی زاده اظهار کرد: بنابراین تعداد موارد مثبت به کرونای انگلیسی بیشتر از آمار ارائه شده است و با توجه به اطلاعاتی که از طریق وزارت بهداشت منتشر شده می‌توان پیش بینی کرد که کرونای انگلیسی جایگزین کرونای معمولی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: بسیاری از مواردی که به صورت روزانه اعلام می‌شود کرونای انگلیسی هستند که با توجه به تغییر وضعیت استان و ورود به وضعیت نارنجی، محدودیت‌های تردد و حضور کارکنان در ادارات، محدودیت فعالیت صنوف اجرا خواهد شد.

او بیان کرد: میانگین تعداد بستری‌های کرونا در استان در مقایسه با هفته آخر اسفند، از ۲۶ به ۷۵ نفر در روز افزایش یافته است که افزایش ۱۸۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مهدی زاده ادامه داد: متوسط تعداد کل بیماران بستری دارای عفونت‌های تنفسی نیز در خراسان جنوبی با افزایش ۵۲ درصدی از ۱۱۹ بیمار در هفته آخر اسفند به ۱۸۱ بیمار هم اکنون رسیده است.

هم اکنون از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی، ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان بیرجند در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.