استاندار قزوین بر برخورد جدی با اصناف متخلفی که در شرایط کرونایی رعایت نکات بهداشتی را نمی‌کنند تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جمالی پور استاندار در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: پیک چهارم این ویروس بسیار سخت‌تر خواهد بود و باید از شیوع پیک چهارم در استان پیشگیری کنیم.

وی گفت: قبل از عید خیلی از مناطق استان آبی بود، اما الان رو به قرمز می‌رویم.

استاندار گفت: من موافق تعطیلی نیستم، اما باید کنترل و مراقبت کنیم و فرمانداران باید شهرستان خودشان را مدیریت کنند و اگر کسی رعایت نمی‌کند مغازه او را ببندند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا هم در این نشست تاکید کرد: خوزستان با قرص آیور مکتین روند نزولی کرونا پیدا کرده، اما این دارو که تولید قزوین است در استان توزیع و مصرف نمی‌شود.

حبیبی همچنین از کم بودن تست رپید هم انتقاد کرد.

وی گفت: تعطیلات نوروزی زمینه ساز موج چهارم کرونا شده است و رنگ بندی‌ها روزانه تغییر می‌کند.

به گفته جانشین ستاد مقابله با کرونا؛ بیماران ۵۰ درصد افزایش داشته اند و این اعداد نشانه خطر و سونامی کرونایی در راه است و باید مدیران همکاری کنند.

حبیبی ادامه داد: باید فرمانداران به امکانات شهرستان خود فکر کنند و از سایر شهرستان‌ها انتظار نداشته باشند

وی اعلام کرد: الان شرایط ما نارنجی و قرمز است، پاساژ‌هایی که در آن‌ها رعایت نکات بهداشتی نمی‌شود باید یک هفته بسته و رستوران‌ها هم باید بیرون بر در غیر این صورت پلمپ شوند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا گفت: بیمارستان‌های خصوصی باید ۱۵ درصد و بیمارستان تامین اجتماعی هم ۳۰ درصد ظرفیتشان را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت: تست‌های رپید بخاطر واگذاری شرکت تولیدی آن کم است.

نامدار در خصوص توزیع آیورمکتین گفت: تجویز آیورمکتین در استان منعی ندارد و در ۳ داروخانه آیورمکتین توزیع می‌شود.

مسئول کمیته طرح شهید سلیمانی گفت: در چند روز اخیر آمار افراد کرونایی در حال افزایش است و نتیجه آزمایشات روزانه نیمی از مراجعه کنندگان مثبت است.

سرهنگ مرادی گفت: افرادی که در نوروز مسافرت و رفت و آمد داشته اند و اگر قرار است سر کار هایشان بروند باید تست رپید بدهند.

معاون عملیات ناجا هم گفت: حدود ۶۰ درصد از تصادف‌های جرحی و خسارتی نوروزی استان برای پلاک‌های های غیر بومی بود.

سرهنگ قلی پور افزود: این افراد به بیمارستان‌ها مراجعه و آلودگی را به داخل شهر‌ها وارد می‌کنند.

وی افزود: در طرح نوروزی امسال ۱۵ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۷۰۰ خودرو در جاده‌های استان عبور کرده اند و ۲۷ هزار و ۶۱۱ مسافر در استان سکونت داشته اند.

به گفته معاون عملیات ناجا؛ در ایام نوروز هم ۴۵۰۰ مورد جریمه برای متخلفانی که ممنوعیت تردد شبانه را رعایت نکرده اند ثبت شده است.

طاهری فرماندار تاکستان هم گفت: با قرمز شدن تاکستان و تعطیلی اصناف امروز صاحبان اصناف جلوی فرمانداری تجمع کردند و خواستار باز شدن مغازه هایشان بودند.

آقاعلی فرماندار بویین زهرا هم اذعان کرد: با کم کردن پرسنل در محل کار تراکم ارباب رجوع را افزایش می‌دهیم و این تصمیم مطلوبی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.