فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح نوروزی پلیس، گفت: با اجرای این طرح خوشبختانه شاهد کاهش سه درصدی انواع سرقت‌های مهم و جزیی و در مقابل رشد ۱۵ درصدی کشفیات در این حوزه نسبت به نوروز ۱۳۹۹ بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : از ۲۸ اسفند که طرح نوروزی پلیس آغاز شده تا پایان روز ۱۳ فروردین در مجموع ۱۳۷۰ فقره سرقت کشف شده است.

او بیشترین کشفیات سرقت را متعلق به شهرستان کرمانشاه با ۱۰۱۵ مورد عنوان کرد و گفت : اسلام آبادغرب با ۹۸ مورد و صحنه با ۶۷ مورد کشفیات در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

جاویدان بیشترین کاهش وقوع سرقت را نیز متعلق به سرپل ذهاب با ۴۶ درصد، قصرشیرین با ۴۱ درصد و کنگاور با ۴۰ درصد دانست.

رئیس پلیس کرمانشاه ادامه داد: با افزایش گشت‌های هدفمند در ایام نوروز شاهد کاهش سرقت در بیشتر حوزه‌ها بودیم، از جمله اینکه در این مدت سرقت مغازه ۳۵ درصد، احشام ۱۵ درصد، اماکن خصوصی ۹ درصد و خودرو و موتورسیکلت نیز به ترتیب هشت و شش درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به کاهش پنج درصدی سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، افزود: با این حال شاهد رشد سرقت منزل و قاپ زنی بودیم که باید با کمک خود مردم زمینه‌ای فراهم کنیم تا در این خصوص هم شاهد روند کاهشی باشیم.

جاویدان از دستگیری ۶۶۲ سارق در ایام نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این تعداد دستگیری نسبت به نوروز پارسال که ۵۰۵ نفر دستگیری داشتیم، ۳۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

او خدمت به مردم و ایجاد فضایی امن را هدف اصلی پلیس عنوان کرد و گفت: ایجاد امنیت پایدار در جامعه و مبارزه قاطعانه با مجرمان جزو دیگر هدف‌هایی است که توسط همکاران دنبال می‌شود.

جاویدان ادامه داد: داشتن نگاه اعتقادی به کار و تلاش در راه رضای خداوند و برای مردم می‌تواند چهره پلیس را محبوب‌تر از قبل کند و همه ما تلاش خواهیم کرد شرایط متفاوتی را نسبت به سال‌های قبل رقم بزنیم.

او بر تسریع در جمع آوری معتادان متجاهر سطح شهر‌های استان از جمله کرمانشاه تاکید کرد و گفت: وجود آن‌ها چهره شهر‌ها را زشت می‌کند و لازم است سایر دستگاه نیز برای جمع آوری آن‌ها به کمک پلیس آمده و شرایط نگهداری این افراد را فراهم کنند .

چند محموله قاچاق در نقاط مرزی کشف شد

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از کشف چند محموله قاچاق در نقاط مرزی استان شامل احشام، پوشاک، سیگار و سوخت قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال خبر داد.

یحیی الهی گفت: محموله‌های قاچاق کشف شده مربوط به شهرستان‌های پاوه، قصرشیرین، ثلاث باباجانی و سومار بوده که با تلاش نیرو‌های مرزبانی کشف شده است.

او ادامه داد: از جمله کشفیات صورت گرفته می‌توان به توقیف ۱۵۰ راس احشام شامل گاو، گوساله و گوسفند و ۹۰ هزار نخ سیگار اشاره کرد.

سردار الهی گفت: کشف یک هزار دست پوشاک، یک هزار لیتر انواع سوخت و تعدادی لوازم خانه و آشپزخانه از دیگر کشفیات است.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با بیان اینکه ارزش محموله‌های قاچاق کشف شده به ۹ میلیارد ریال می‌رسد، افزود: در این راستا ۲ دستگاه کامیون توقیف و سه قاچاقچی هم دستگیر شدند.

او با اشاره تشکیل پرونده‌هایی در این خصوص، از معرفی قاچاقچیان دستگیر شده به دستگاه قضایی جهت صدور احکام لازم خبر داد و گفت: مبارزه قاطعانه با قاچاق جزو مهمترین اولویت‌های مرزبانی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.