فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲ نفر از عاملان خرید و فروش اشیای قدیمی در شهرستان ملکان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سرهنگ داداشی  فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال گزارش دریافتی در پایگاه حفاظتی این یگان مستقر در ملکان در خصوص خرید و فروش اموال تاریخی و فرهنگی در این شهرستان، اقدامات لازم با هماهنگی نیروی انتظامی شهرستان انجام شد.

او به کشف و ضبط شی قدیمی توسط نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی ملکان با همکاری نیروی انتظامی شهرستان اشاره کرد و افزود: در این عملیات مشترک، شی قدیمی کشف و ضبط و در راستای اعلام نظر کارشناسی به اداره‌کل میراث فرهنگی تحویل داده شد و متعاقب آن عاملان نگهداری و خرید و فروش آن به عنوان متهم دستگیر و به همراه شی مکشوفه به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سرهنگ داداشی گفت: مردم استان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.