مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: با عبور سامانه بارشی زودگذر از استان جوی ناپایدار طی امروز حاکم خواهد شد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی ناپایدار طی امروز (شنبه ۱۴ فروردین ماه) است.

او افزود: امروز شاهد عبور سامانه بارشی زودگذری از استان خواهیم بود که موجب ابرناکی، کاهش نسبی دمای هوا، وزش تندباد موقتی و رگبار باران و با احتمال رعد و برق (در ارتفاعات بارش برف) خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به رخداد بارش‌های رگباری توام با رعد و برق، به هم استانی‌های محترم توصیه می‌شود از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مراتع، کوهپایه‌ها و در مناطق مستعد برای اصابت صاعقه اجتناب نمایند.

محمدی تصریح کرد: از روز یکشنبه (۱۵ فروردین) جوی پایدار در غالب مناطق استان حاکم می‌شود که تا پایان هفته آتی تداوم خواهد داشت.

او بیان کرد: از فردا بر دمای هوا افزوده شده و از روز دوشنبه (۱۶ فروردین) با تشدید سرعت وزش باد جنوبی، دما با شیب تندتری افزایش خواهد یافت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: گاهی در برخی از نواحی با توجه به وزش باد تند احتمال رخداد پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.