رییس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش ۵۷ درصدی ابتلا به کرونا و ۴۱ درصدی آمار موارد بستری در بیمارستان‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در حال حاضر روند بیماری کووید ۱۹ در این استان نسبت به هفتم فروردین، ۵۷ درصد افزایش یافته همچنین موارد بستری ۴۱ درصد بیشتر شده است.

او افزود: برای کنترل کرونا باید شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، تهویه محل زندگی و کار، اجتناب از تجمع و مسافرت، قرنطینه خانگی و شهرها، بیماریابی، تست و جدا سازی بیماران رعایت شود.

علوی با بیان اینکه روند بیماری در کشور و استان سیر افزایشی دارد، اظهار داشت: بعد از چند روز کاهش موارد بیماری کووید ۱۹ در خوزستان، از روز هفتم فروردین ماه روند صعودی مسافرت ها، تردد‌ها و حضور در تجمع باعث افزایش موارد بیماری در خوزستان شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: چرا باید در استان خوزستان شاهد افت و خیز بیماری باشیم و چرا در کنترل بیماری مردم و مسئولان هماهنگ و هم سو نیستند؟ چرا از تجربه کشور‌های موفق در کنترل بیماری نظیر ویتنام و سنگاپور استفاده نمی‌کنیم. این کشور‌ها از واکسن و دارو استفاده نکردند بلکه تنها انضباط و اجرای سختگیرانه مقررات بهداشتی و محدودیت تردد‌ها را اعمال کردند.

علوی خطاب به مردم گفت: اگر در مقابل سلامتی دیگران احساس مسئولیت می‌کنید بدون توجه به موقعیت شغلی و گرایش سیاسی و اعتقادی، شیوه نامه‌ها را رعایت کرده و دیگران را به اجرای آن‌ها تشویق و ترغیب کنید، همچنین از اشاعه باور‌های غلط و اطلاعات نادرست به شدت بپرهیزید.

او در خصوص وضعیت بیماری در روز‌های آینده تصریح کرد: اگر مردم فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در تجمع به خصوص مراسم جشن و عزاداری‌های بزرگ پرهیز کنند قطعا می‌توانیم بیماری را مهار کنیم.

در حال حاضر ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان نارنجی هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.