مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۳۳ درصد از مردم استان هنگام حضور در مراکز و اماکن خدماتی و عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با اشاره به آمار نزولی میزان استفاده از ماسک در استان، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، ۳۳ درصد از مردم استان همدان  هنگام حضور در مراکز و اماکن خدماتی و عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند و تنها ۶۷ درصد استفاده از ماسک را جدی می گیرند.

لیدا رفعتی با بیان اینکه در هفته گذشته میزان استفاده از ماسک در استان همدان حدود ۷۷ درصد بوده است افزود: میزان استفاده از ماسک توسط خدمات مسافران (خدمات گیرندگان) وسائط نقلیه عمومی در استان به ۷۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اضافه کرد: همچنین ۷۱ درصد متصدیان و شاغلان مراکز و اماکن صنفی و صنعتی از ماسک برای محافظت خود در برابر ویروس کرونا استفاده می‌کنند که این رقم بسیار اندک و خطرآفرین است.

رفعتی میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها را ۶۶ درصد بیان کرد و افزود: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز خرید ۶۸ درصد، مطب‌ها ۷۱ درصد، مساجد و اماکن متبرکه ۷۴ درصد و هتل‌ها و مراکز اقامتی ۷۹ درصد است.

او ادامه داد: همچنین ۶۰ درصد مراجعان به آرامستان ها، ۶۷ درصد رستوران ها، ۶۹ درصد مراجعان به دفاتر پیشخوان، ۷۰ درصد مراجعان به پایانه‌های برون شهری، ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به دفاتر پلیس ۱۰+ شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان افزود: در یک هفته گذشته ۹۷ واحد صنفی و صنعتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۵ واحد پلمب شدند.

رفعتی همچنین از تعطیلی یک شهر بازی، یک کافه قهوه خانه، یک آموزشگاه، یک استخر سرپوشیده، تعطیلی یک مراسم فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و یک همایش خبر داد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
همچنان استفاده از ماسک ضروریه ..امیدوارم مردم رعایت کنند
آخرین اخبار