موسوی لاری گفت: مسیر نابینایان برایشان کاربردی نیست، باید سمت راهی رویم تا این مسیرها استاندارد‌تر شود.

موسوی لاری شهردار منطقه ۹ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسیر نامناسب نابینایان، اظهار کرد: روش ایجاد مسیر برای عبور نابینایان مثل هزاران روش دیگر در دنیا پیشنهاد شده، اما اصلا فراگیر نشده است.

وی افزود: این روش برای داخل ساختمان‌ها بد نیست که وقتی یک نابینا وارد یک ساختمانی می‌شود که هیچ تصوری از محیط ندارد. ولی وقتی نابینا داخل پیاده راه پا می‌گذارد تصوری از آن محیط دارد و حداقل یک بار را قبلا تجربه کرده و یا از مردم کمک می‌گیرد و اصلا به آن مسیر‌ها توجهی نمی‌کند.


بیشتر بخوانید


موسوی لاری ادامه داد: مسئله ما این است که این مسیر‌ها زیبایی ظاهری پیاده راه ها را از بین برده اند و کلی هم برای آن‌ها هزینه می‌شود، ولی برای نابینایان خیلی استفاده ندارد. ما باید سمت راهی رویم که استاندارد‌تر است. یعنی دو سمت پیاده راه متریالی باشد که نابینا وقتی از مسیر خود منحرف می‌شود با آن‌ها برخورد کند و متوجه انحراف از مسیرش شود. ولی در کل مسئله این است که نابینا خودش عصایش را به زمین می‌زند برای پیدا کردن مسیرش  غیر ممکن است که به آن شیار‌ها اعتماد کند.

شهردار منطقه ۹ درباره موانع موجود در پیاده راه‌ها که عبور را برای عابران پیاده و معلولان دشوار کرده است، گفت: این یک مسئله فرهنگی است که مردم بدانند پیاده راهی که وسیع است جای ورود و پارک خودرو نیست و این موانع در اول و آخر پیاده راه‌ها قرار می‌گیرد تا از ورود خودرو جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار