اپل تبلیغات App Store خود را برای حفظ حریم خصوصی محدود می کند

شرکت اپل قصد دارد App Store را برای توسعه دهندگانی که به دنبال جمع آوری داده‌های کاربر بدون رضایت هستند، ببندد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به زودی iOS ۱۴.۵ منتشر می‌شود و به کاربران آیفون امکان ردگیری توسط برنامه‌های شخص ثالث را برای دریافت تبلیغات آنلاین می‌دهد. برخی از افراد از دریافت تبلیغات به صورت آنلاین لذت می‌برند و ادامه دریافت آن را انتخاب می‌کنند. با به روزرسانی بعدی iOS (به نسخه ۱۴.۵)، اپل از ویژگی شفافیت ردیابی برنامه (App Tracking Transparency) برخوردار است که به کاربران آیفون این امکان را می‌دهد تا دیگر توسط برنامه‌های شخص ثالث ردیابی نشوند.

ویژگی شفافیت رهگیری برنامه در واقع محافظت از کاربران در مورد جمع آوری اطلاعات خصوصی آن‌ها توسط تبلیغ کنندگان است و اپل اکنون برنامه‌های شخص ثالث را که از SDK برای جمع آوری اطلاعات شخصی بدون رضایت استفاده می‌کنند، رد می‌کند. با استفاده از تکنیکی به نام "اثر انگشت دستگاه"، توسعه دهندگان می‌توانند اطلاعاتی مانند نام دستگاه، آدرس IP و سایر داده‌ها را برای ردیابی یک فرد پاک در اینترنت جمع آوری کنند.

اپل App Store خود را مسدود می کند

اگر شخصی تصمیم به انتخاب نشود، برنامه‌ای نمی‌تواند شناسه تبلیغات (IDFA) را از دستگاه آن کاربر جمع کند. این امر باعث ناراحتی شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی شده است که وابستگی زیادی به درآمد تبلیغاتی مانند فیسبوک دارند. دومین مورد نگران کننده برای این شرکت‌ها این است که با راه اندازی ویژگی شفافیت رهگیری برنامه در iOS ۱۴.۵، مشاغل کوچک توانایی بازاریابی مستقیم به مشتریان بالقوه را از دست می‌دهند. اگرچه پیگیری مصرف کنندگان به خودی خود غیرقانونی نیست، اما اپل می‌خواهد بدون گرفتن رضایت از کاربر برنامه، از این کار جلوگیری کند.

علاوه بر ویژگی شفافیت رهگیری برنامه در iOS ۱۴.۵، سال گذشته اپل شروع به قرار دادن برچسب‌های حریم خصوصی برنامه در لیست برنامه‌ها در فروشگاه App کرد. برچسب‌ها نشان می‌دهد که برنامه چه نوع داده‌ای را از کاربران جمع می‌کند و چگونه می‌توان از آن داده برای جمع آوری اطلاعات شخصی استفاده کند. همانطور که اپل در سند پشتیبانی ماه دسامبر توضیح داد، فروشگاه App اکنون به کاربران کمک می‌کند قبل از بارگیری برنامه در هر پلتفرم اپل، اقدامات حریم خصوصی یک برنامه را بهتر درک کنند.

اپل بیان کرد که در صفحه محصول هر برنامه، کاربران می‌توانند در مورد برخی از انواع داده‌هایی که ممکن است برنامه جمع آوری کند، و اینکه آیا این داده‌ها به آن‌ها پیوند داده شده است یا برای ردیابی آن‌ها استفاده می‌کنند. به عنوان یک یادآوری، اطلاعات حریم خصوصی برنامه شما لازم است چرا که برای ارائه برنامه‌ها و به روزرسانی‌های جدید برنامه به فروشگاه App لازم است، اما برخی از داده‌های اختیاری است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: شرکت اپل ، اپ استور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار