سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: ورود به موزه مردم شناسی این شهرستان در روز طبیعت تعطیل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ناصر صدفی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اظهار کرد: موزه مردم شناسی این شهرستان طبق اعلام ستاد کرونا که در ایام نوروز دایر و آماده پذیرای علاقمندان بود امروز در روز طبیعت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

صدفی افزود: برای تداوم این روند یا بازگشایی آن، ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

او ادامه داد: حمام میرزا رسول یکی از اماکن تاریخی مهاباد و از جمله بنا‌های اواخر دوره صفویه و اوایل دوره قاجاریه است که به دلیل شیوه خاص معماری، تزیین داخلی و خارجی و آجرنما‌های زیبای آن از اهمیت تاریخی زیادی در منطقه برخوردار بوده و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته‌است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اضافه کرد: موزه مردم‌شناسی مهاباد علاوه به اینکه دارای یک‌هزار و ۱۸۷ قلم انواع اشیای فرهنگی، تاریخی و مطالعاتی است؛ مکان آن نیز به دلیل اینکه یک حمام عمومی در دوره صفوی بوده همواره مورد توجه علاقه‌مندان و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

صدفی تصریح کرد: در این حمام جلوه‌هایی از فرهنگ غنی و قدیمی این منطقه به نمایش گذاشته شده است و لباس‌ها و پوشش‌های مختلف مردانه و زنانه برای آیین‌های مختلف و متداول منطقه در آن به چشم می‌خورد.

انتهای پیام /ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.