ضیائیان گفت: در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما بین ۸ تا ۱۲ درجه و روز‌های جمعه و شنبه در شمال شرق و شرق کشور هم بین ۷ تا ۱۵ درجه افزایش می‌یابد.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با ادامه فعالیت سامانه بارشی امشب در برخی مناطق استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود،گفت: در استان‌های زنجان، همدان، مرکزی، قم قزوین، البرز، تهران، سمنان، خوزستان غرب اصفهان شاهد بارش باران رگبار وزش باد شدید هستیم.

او ادامه داد: روز جمعه در جنوب کردستان، شرق کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان، همدان مرکزی، قم تهران، البرز قزوین سمنان یزد شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات البرز بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر شمال شرق دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و البرز ادامه خواهد داشت.

ضیائیان توضیح داد: روز یکشنبه در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

ضیائیان توضیح داد: روز پنجشنبه در شمال غرب، غرب بخش‌هایی از مرکز کشور و روز جمعه در شمال غرب، مرکز کشور ،دامنه‌های البرز ، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و روز شنبه در غرب، مرکز، شمال شرق و شرق، دامنه‌های البرز مرکزی و جنوبی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق شرقی نیمه جنوبی و مرکز کشور با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

ضیائیان یادآور شد: از امشب تا جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما بین ۸ تا ۱۲ درجه و روز‌های جمعه و شنبه در شمال شرق و شرق کشور هم بین ۷ تا ۱۵ درجه افزایش می‌یابد که زمینه ساز روان آب شدن در رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌شود.

او تاکید کرد: در روز شنبه در نیمه غربی و مرکز کشور دما بین ۵ تا ۸ درجه و روز یکشنبه در شرق و شمال شرق کشور در بین ۸ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: از روز شنبه تا سه شنبه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز و روز‌های دوشنبه و سه شنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود بیشترین دمای تهران ۲۴ و کمترین آن ۱۶ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار