موارد بستری کرونا در خراسان جنوبی نسبت به هفته آخر اسفند ۹۹، ۷۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: تحلیل کلی بیماری کرونا نشانگر افزایش قابل توجه موارد بستری و موارد مثبت سرپایی در استان است به طوری که در موارد بستری کل بیماران تنفسی نسبت به هفته آخر اسفند ۹۹، ۳۸ درصد و در موارد بستری مبتلا به کرونا نسبت به هفته آخر اسفند ۹۹، ۷۳ درصد افزایش داشته ایم.

او افزود: همچنین برای اولین بار، جمع موارد مثبت کرونا نسبت به هفته آخر اسفند و نسبت به آذر ۹۹، ۳ رقمی شده و این‌ نشانگر افزایش قابل ملاحظه موارد ابتلا و بستری در خراسان جنوبی است و اگر دستورالعمل ها و محدودیت‌ها رعایت نشود، به طور قطع پیک چهارم کرونا را در استان تجربه خواهیم کرد.

شریف زاده ادامه داد: میزان بروز تجمعی کرونا در استان هزار و ۹۶۸ نفر در هر صد هزار نفر جمعیت، میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی ۹۳ نفر در هر صد هزار نفر جمعیت و شاخص نمونه گیری ۵۴ نفر در هر هزار نفر جمعیت است.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در خصوص رتبه بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی نیز بیان کرد: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع کرونا تا امروز، شهرستان طبس در جایگاه اول قرار دارد و بروز تجمعی شهرستان‌های طبس، سرایان، قاین، فردوس و بشرویه نسبت به شاخص کشوری بالاتر است.

او با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دو حوزه صنوف و ادارات افزود: در صنوف استان، رعایت بهداشت فردی ۹۳.۶ درصد، رعایت دستورالعمل ها و فاصله گذاری ۸۶.۹ درصد و استفاده از ماسک در کسبه ۹۲.۸ درصد و در مراجعین به صنوف ۸۸.۷ درصد است.

شریف زاده تصریح کرد: همچنین در ادارات استان، رعایت بهداشت فردی ۱۰۰ درصد، رعایت بهداشت فردی ۸۸.۱ درصد، استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات ۱۰۰ درصد و مراجعین به ادارات ۹۶ درصد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان از مردم خواست ضمن رعایت دستورالعمل ها، محدودیت‌ها را جدی بگیرند به ویژه روز طبیعت را به صورت مجازی برگزار کنند و از رفتن به دورهمی‌ها اجتناب کنند تا از ادامه روند صعودی مبتلایان به کرونا پیشگیری شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.