مدیر سلامت معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۲۳ درصد از مردم استان هنگام حضور در مراکز و مکان‌های خدماتی و عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیدا رفعتی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با اشاره به آمار ۷۷ درصدی میزان استفاده از ماسک در این استان، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، ۲۳ درصد از مردم استان هنگام حضور در مراکز و مکان‌های خدماتی و عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند.

  او گفت: بررسی‌های انجام شده در یک هفته گذشته نشان می‌دهد که کمترین میزان استفاده مردم استان همدان از ماسک در نانوایی، سوپرمارکت ها، مراکز خرید (پاساژ) و آرامستان‌ها است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان تاکید کرد: درهمین خصوص ۸۲ درصد خدمات دهندگان در سطح استان همدان از ماسک استفاده می‌کنند که پایانه‌های برون شهری، مهد‌های کودک، سوپرمارکت ها، نانوایی و رستوران‌ها نیز کمترین میزان استفاده خدمات دهندگان از ماسک را شامل می‌شود.

او  با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار و ۴۵۷ واحد صنفی، خدماتی و صنعتی در استان، گفت: چهار هزار و ۷۲۶ واحد صنفی استان در یک هفته گذشته توسط تیم‌های نظارتی بهداشتی مورد بازدید قرار گرفته است.

رفعتی بیان کرد: بهداشت فردی در سه هزار و ۹۷۸ واحد از این تعداد معادل ۸۴ درصد رعایت می‌شود که با این وجود کمترین میزان توجه به این مولفه نیز مربوط به پایانه مسافربری برون شهری و مهدکودک‌ها است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان یادآورشد: در سه هزار و ۵۶۱ مرکز خدماتی و مکان عمومی نیز که مورد بازدید تیم‌های نظارتی استان همدان قرار گرفته، میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز ۷۵ درصد برآورد شده است.

او در ادامه گفت: میزان رعایت پروتکل فاصله گذاری در واحد‌های کشاورزی و دامپروری استان همدان را ۴۳ درصد، آرامستان‌ها را ۵۵ درصد، پایانه مسافری برون شهری را ۶۴ درصد، مهد‌های کودک را ۶۷ درصد و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی را نیز ۶۷ درصد اعلام کرد.

رفعتی افزود: برای ۳۲۲ واحد متخلف استان همدان در یک هفته گذشته اخطاریه صادر و متصدیان آن نیز به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین موارد آن با ۱۲۸ مورد مربوط به سوپرمارکت‌ها و پس از آن واحد‌های تولیدی با کمتر ار ۲۵ نیرو با ۶۶ مورد، ۵۸ نانوایی و ۲۶ رستوران است.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: درهمین مدت ۲۴ واحد صنفی و خدماتی متخلف استان شامل ۱۴ سوپرمارکت، ۶ رستوران و چهار نانوایی به دلیل بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار