شکرالله سلمان زاده گفت: وضعیت کنونی بیمارستان‌های جنوب غرب کشور به ثبات رسیده و از نظر تخت بستری مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۴۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان های جنوب غرب خوزستان بستری است و ظرفیت بخش «آی. سی. یو» تکمیل شده، اما از نظر تخت بیمارستانی هنوز ظرفیت وجود دارد.

او ادامه داد: روز‌های گذشته روز‌های سختی از نظر کمبود تخت بیمارستانی بود، اما اکنون این مشکل وجود ندارد که در صورت رعایت نکردن مردم احتمال تکرار شرایط بحرانی وجود دارد که از شهروندان تقاضا می‌شود موارد حفاظت فردی را رعایت کنند تا ورودی بیمارستان‌ها کاهش یابد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به مراکز نفس نیز اشاره کرد و گفت: مراکز نفس هم آمادگی پذیرش دارند، اما تا کنون استقبالی از سوی مردم برای استفاده از این مراکز وجود نداشته چرا که تنها به بیماران پیشنهاد می‌شود و الزامی برای مراجعه بیمار به مرکز نفس وجود ندارد.

او به پیشینه ابتلا موارد خاص به بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته ۶ مادر باردار به علت ابتلا به بیماری کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی جان باختند، مواردی از ابتلا کودکان به این بیماری نیز وجود داشته، اما اکنون کودک بیماری در بیمارستان بستری نیست.

سلمان زاده در ادامه به موضوع واکسیناسیون پرداخت و بیان کرد: اولویت نخست فعلی برای واکسینه شدن کادر درمان است و در مرحله بعد بیماران صعب علاج همچون سرطانی و دیالیزی‌ها قرار می‌گیرند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پاسخ به پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره نوع واکسن استفاده شده برای پاکبان‌های آبادانی و یکسان بودن نوع آن با واکسن‌های استفاده شده برای کادر درمان، اظهار کرد: واکسن‌های استفاده شده برای پاکبان‌ها از نوع واکسن چینی سینو فارم مورد تایید وزارت بهداشت و از نوعی است که برای عموم مردم استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.