مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: حق بیمه و سرانه درمان تمامی بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر در سه ماه نخست امسال تامین و پرداخت خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: سید عباس صالحی عصر سه شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر آورده است: در سه ماهه نخست سال جاری، چون سال پیشین، حق بیمه و سرانه درمان تمامی بیمه‌شوندگان صندوق هنر تامین خواهد شد.

او افزود: در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرداخت دو نوبت تسهیلات بلاعوض به همه اعضا و پرداخت شش ماهه حق‌بیمه و سرانه درمان را گام‌هایی در ترمیم نسبی شرایط دشوار هنرمندان در در یکسال اخیر در دوره کرونا عنوان کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: پارسال با موافقت دولت، پرداخت سه ماه حق بیمه سهم اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان قزوین توسط صندوق هنر انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین کمک معیشتی بلاعوض ایام کرونا در دو مرحله به میزان ۳۰ میلیارد ریال برای اصحاب فرهنگ و هنر عضو صندوق اعتباری هنر در استان قزوین پرداخت شد.

اسماعیلی افزود: تأمین حدود ۳۰ میلیارد ریال جهت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از طریق صندوق کارآفرینی امید از دیگر برنامه‌های در دست اقدام در استان قزوین بود که اجرا شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین یادآور شد: در مرحله اول تسهیلات کرونایی از طریق سامانه کارا، حدود ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان قزوین پرداخت شد و تدارک و ارائه بسته دوم حمایتی برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه جهت حمایت از آسیب‌های ناشی از کرونا با رویکرد رونق تولید نیز نیمه دوم سال ۹۹ در دستور کار قرار داشت که تا کنون حدود ۳۰ میلیارد ریال دیگر در این مرحله تسهیلات پرداخت شده است.

اسماعیلی به موضوع پیگیری و تحقق تعلق بیمه بیکاری به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه اشاره و تاکید کرد: با پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد مقرر شد تا صندوق بیمه بیکاری، هنرمندان را نیز مشمول بیمه بیکاری نماید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در پایان خاطرنشان کرد: طرح «هنرکارت» که توسط صندوق اعتباری هنر صورت گرفت اقدامی ارزنده در جهت تکریم هنرمندان است و از این پس کلیه امور رفاهی و معیشتی و مالیِ هنرمندان از این طریق انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.