مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: از تردد بی مورد به جنگل‌ها و مراتع در روز طبیعت جدا جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،نوروز، به عنوان یکی از اعیاد بزرگ هم در سایه کرونا رنگ باخته و امسال برای دومین بار، بسیاری از شهروندان دید و بازدید‌های عید را کنار گذاشته اند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

هر چند عده‌ای هنوز هم بی پروا طی روز‌های اولیه سال ۱۴۰۰، گشت و گذار‌هایی را انتخاب کردند، اما هنوز هم افراد زیادی پایبند به شیوه نامه‌های بهداشتی بوده و اوقات فراغت شان را با برنامه‌هایی مفرح در منزل سپری می‌کنند.

حامد فرضی،  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در این باره به خبرنگار ما گفت: طبق اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا و به منظور جلوگیری به موقع از شیوع بیشتر این ویروس و حفظ سلامت شهروندان، تمامی پارک‌ها و بوستان های سطح شهر در روز طبیعت تعطیل است.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با بیان این که برابر مصوبات ستاد ملی کرونا دورهمی و تجمع در بوستان ها و فضای سبز در روز طبیعت ممنوع شده است ، افزود: از شهروندان درخواست می شود تا با برنامه‌ریزی مناسب برای مراسم روز طبیعت، با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به دور از دور همی و تجمع در منزل، برگزار کنند.

فرضی با اشاره به این که در نوروز امسال استفاده از منابع طبیعی و بوستان‌های جنگلی به منظور مقابله با ویروس کرونا ممنوع شده است  گفت: از تردد بی مورد به جنگل‌ها و مراتع در روز طبیعت جداً جلوگیری خواهد شد.

او با اشاره به فعالیت گشت‌های حفاظتی منابع طبیعی افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در سراسر استان در حال آماده‌باش هستند و از ورود افراد به عرصه‌های جنگلی و مرتعی جلوگیری می‌کند.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: خط ارتباط مردمی به شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹یگان حفاظت منابع طبیعی آماده هر گونه همکاری در خصوص حفاظت و صیانت منابع طبیعی است.

فرضی در ادامه گفت: با اقدامات قانونی انجام شده توسط یگان حفاظت و پیگیری‌های واحد حقوقی این اداره و صدور حکم قطعی قضایی، از تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته تا ۱۰ فروردین سال جاری ۱۱ هکتار از اراضی ملی  تصرف شده بود، از دست متصرفان خارج شد.

او با اشاره به این که ۱۰ تن چوب قاچاق در البرز توقیف شد گفت: چنانچه افرادی با شیوه‌های مختلف قصد دست‌اندازی و بهره‌برداری غیرمجاز از جنگل‌ها و مراتع را داشته باشند برابر قوانین و مقررات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با آن‌ها برخورد خواهد شد.

فرضی یکی دیگر از این اقدامات را جلوگیری از ورود دام ها خارج از فصل چرا دانست و گفت: ماموران از ورود دام به عرصه های مرتعی ساوجبلاغ و نظرآباد جلوگیری کرده اند.

انتهای پیام/ ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.