شهردار آبادان از دستور فوری استاندار برای وصول مطالبات ۳ هزار میلیارد ریالی شهرداری از پروژه فاز دو پالایشگاه آبادان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمودرضا شیرازی شهردار آبادان پس از نشستی که با حضور سه نماینده شهرآبادان، فرماندار ویژه آبادان و مدیران کل استان خوزستان به ریاست قاسم سلیمانی استاندار خوزستان برگزار شد گفت: در این نشست نمایندگان و فرماندار مسائل مهم شهرستان و شهر آبادان را به خوبی در حضور استاندار مطرح کردند و بنده نیز در دقایقی اهم مسائل کلان و راهبردی امور شهری آبادان به اطلاع استاندار رساندم.

او افزود: یکی از مسائل مهم که در سال ۹۹ دردسر‌های زیادی برای ما به وجود آورد نحوه توزیع عوارض آلاینده و ارزش افزوده به لحاظ زمانی است، در سالی که گذشت توزیع عوارض و مابه التفاوت ارزش افزوده در روز‌های منتهی به تعطیلات و با سختی و پیگیری‌های شخص استاندار انجام شد که ضمن تشکر از استاندار خوزستان، خواستار اصلاح این روند هستیم و امیدواریم استاندار محترم برای امسال به این موضوع نظم و سرعت بهتری ببخشند.

عوارض فاز دو پالایشگاه آبادان

شهردار آبادان گفت: موضوع عوارض فاز دو پالایشگاه آبادان مسئله مهم دیگری بود که در این نشست مطرح شد، در حال حاضر میان منطقه آزاد و شهرداری در خصوص دریافت عوارض فاز دو اختلاف نظر وجود دارد.

شیرازی تصریح کرد: دوستان منطقه آزاد اعلام می‌کنند طبق قوانین منطقه آزاد عمل خواهند کرد در حالی که در قوانین خودشان هم دریافت عوارضات همچنان بر عهده شهرداری هاست و تغییری نکرده است.

او گفت: با پیگیری‌هایی که مختار نماینده آبادان از طریق جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور صورت دادند و با توجه به نظر مساعد وزیر نفت در این باره انتظار داریم استاندار پیگیری کنند، ان شاءالله این حق عوارض حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی هر چه زودتر به شهرداری آبادان داده شود چرا که می‌تواند در بهبود معابر شهر آبادان کارگشا باشد.

شهردار آبادان خاطرنشان کرد: استاندار در این باره دستور دادند نشست مشترکی با حضور نمایندگان آبادان در مجلس، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار ویژه و شهردار آبادان بعد از تعطیلات برگزار شود و به زودی پرداخت عوارض پروژه فاز دو پالایشگاه به شهرداری آبادان نهایی شود.

مشکل سایت دفن پسماند

مدیرسامانه شهری آبادان در بخش دیگری از گفت و گوی خود به طرح مشکل سایت دفن پسماند در حضور استاندار اشاره کرد و افزود: به اطلاع استاندار رساندم که محل دفن زباله‌های شهری آبادان در مجاورت تالاب شادگان است و قرار بوده طبق دستور سازمان محیط زیست سایت دفن پسماند شهری آبادان هر چه سریع‌تر به سایت دفن پسماند خرمشهر انتقال داده شود. ما این آمادگی را بار‌ها اعلام کردیم، اما همکاران عزیز خرمشهری به دلایلی این کار را به تعویق انداخته اند.

او گفت: ما در شهرداری آبادان بنا به مخاطرات زیست محیطی و با هدف جلوگیری از ورود آلودگی به تالاب شادگان، سایت پردازش زباله را با هدف کاهش ۳۰ درصدی پسماند شهری راه اندازی کردیم، اما در مجموع، چون امکان دفن بهداشتی پسماند در کنار تالاب بین المللی شادگان وجود ندارد بهتر است تصمیمی با فوریت در این باره اتخاذ شود.

شهردار آبادان اظهار داشت: استاندار پس از ارائه دغدغه زیست محیطی ما تاکید کردند بایستی با ظرافتی خاص و تامین نظر و دیدگاه اجتماعی مردم منطقه نسبت به جا به جایی زباله‌های شهری اقدام شود.

تعیین تکلیف اراضی تصرف شده در محله ذوالفقاری

شیرازی در پایان گفت: خواسته دیگر ما از استاندار تعیین تکلیف اراضی تصرف شده در محله ذوالفقاری است که قرار بوده توسط راه و شهرسازی تعیین تکلیف شود اما همچنان معطل مانده اند، امیدواریم با نظر وی مشکل چندین ساله اراضی تصرف شده که تعداد واحد مسکونی زیادی در آن ها ساخته شده برطرف شده و با صدور اسناد رسمی این اراضی برای همیشه تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.