شهردار یزد گفت: دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط با رویکرد یزد آرزوها برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جمال الدین عزیزی، شهردار یزد در اولین جلسه شورای اسلامی شهر یزد گفت: سال ۱۴۰۰ با نام «یزد ۱۴۰۰؛ یزد آرزوها» نام‌گذاری شده است تا بر اساس آن، آرزوهایمان برای آینده شهر یزد را تصویر کنیم و نقشه راهی برای سال‌های آینده داشته باشیم.

او افزود: شهر یزد به خاطر کار‌های گذشتگان، میراثی جهانی است و وظیفه ما نگه داری آن برای آیندگان است.

عزیزی ادامه داد: می‌خواهیم تصور کنیم اگر گذشتگان بودند، آیا یزد امروز را تحسین می‎ کردند یا منتقد آنچه هست، ‌بودند؟ تلاش دیگر این است که نگاهی دوباره به آداب و رسوم، بناها، فرهنگ‎ ها و هر چیزی بیندازیم که امروز از دست رفته و ببینیم آنچه امروز انجام شده در خور شهر یزد هست یا نیست.

شهردار یزد با بیان اینکه وضعیت کنونی شهر به چالش کشیده می‌شود، اظهار کرد: شهرداری با در نظر گرفتن لقب جدید برای یزد، می‌خواهد بداند مردم امروز چه شهری می‌خواهند و خودشان چه تصوری از سال ۱۵۰۰ دارند؟ به همین دلیل امسال از مردم و کارشناسان دعوت می‌شود دورنمایی از آرزو‌های شهر یزد را به تصویر بکشند.

عزیزی در ادامه با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط در شهر میراث جهانی یزد گفت: اساساً مکان سینما برای آن‌هایی که ذوق و شوق فیلم دیدن در تاریکی سالن سینما را دارند، بسیار لذت بخش است.

او افزود: فیلم برای نمایش در سینما ساخته می‌شود، ابعاد و فرم پرده سینما باعث تأثیر در عواطف مخاطب می‌شود حتی اندازه قاب‌های یک فیلم روی پرده‌ی سینما حیرت برانگیز است و اگر فیلم سینمایی در بزرگ‌ترین تلویزیون‌ها هم دیده شود بازهم آن حیرت و تاثیر سالن سینما را ندارد.

در پایان این نشست از پوستر اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط که در روز‌های سه شنبه هفدهم لغایت جمعه بیستم فروردین ماه در شهر میراث جهانی یزد و در سه بخش داستانی، پویانمایی و مستند برگزار می‌شود، رونمایی شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار