ناطقیان ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی، رایج‌ترین علائم کرونا در کودکان را مشکلات گوارشی خواند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا ناطقیان فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با حضور در برنامه مادر، کودک و تندرستی شبکه سلامت با اشاره به ویروس کرونا در کودکان، گفت: کرونا علامت ویژه‌ای در کودکان ندارد، در اواخر سال گذشته با ویروس‌های دیگری که علائم گیج‌کننده‌تری داشتند مواجه شدیم که برای ما مشکلات تشخیصی زیادی را ایجاد کرد.

او  با اشاره به اینکه امسال آنفلوانزای نوع B را در سطح کشور کم داشتیم، افزود: تا یک ماه پیش آمار‌ها از سوی وزارت بهداشت گواه بر این بود که تعداد انگشت شماری از آنفلوانزای نوع B را شاهد بودیم، ولی این اواخر به نظر می‌رسد این نوع از ویروس افزایش پیدا کرده باشد.

ناطقیان با اشاره به اینکه داستان تشخیص کرونا از بحث تماس شروع می‌شود، عنوان کرد: مردم ما حتی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور به بحث فاصله‌گذاری اجتماعی آگاهی دارند و سعی می‌کنند کودکانشان را به بیرون از خانه نبرند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با اشاره به اینکه شناسایی افرادی که در خانواده علامت دار هستند برایمان حائز اهمیت است، گفت: هنگام مراجعه ما از خانواده‌ها می‌پرسیم که آیا فرد بیمار دیگری در اطرافشان وجود دارد یا خیر، اگر فردی با علائم مشکوک به کووید ۱۹ در خانواده وجود داشته باشد، آن شخص را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

او اظهار کرد: حتی علائم خفیف کودکان را مورد بررسی قرار می‌دهیم، کودکان وقتی درگیر کووید ۱۹ می‌شوند ممکن است کم علامت باشند که نباید این موضوع را نادیده گرفت.

ناطقیان با اشاره به اینکه کودکان وقتی درگیر بیماری می‌شوند ممکن است علائم متفاوتی داشته باشند، گفت: امکان دارد خیلی زود تب کودک قطع شود و لذا خانواده‌ها ممکن است از ادامه بررسی روند بیماری کودک خود منصرف شوند، متاسفانه کودکان وقتی که بیمار می‌شوند از ماسک استفاده نمی‌کنند و یا محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند که خود این موضوع می‌تواند مشکل ساز باشد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان ادامه داد: علائم بالینی کودک در بیماری کرونا عمدتا علائم گوارشی است و خیلی نباید منتظر درگیری ریه و سرفه در کودکان باشیم، بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد کودکان با علائم گوارشی به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

او آبریزش بینی، سرفه و گلودرد را از علائم دیگر کرونا در کودکان دانست و افزود: کرونای حاد کودکان به صورت تب، درد شکم و گاهی اسهال و استفراغ دیده می‌شود و گاهی هم ممکن است با احساس ضعف، بدن درد و بی حالی توام باشد، سرفه و عطسه سرعت انتقال بیماری را افزایش می‌دهد، کودکانه با حرف زدن می‌توانند ناقل باشند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار