استاندار بوشهر گفت: برای حل مشکلات و برطرف کردن موانع تولید، باید اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شود و تمرکززدایی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست کارگروه تخصصی اشتغال، تسهیل و رفع موانع تولید استان، با تاکید بر داشتن گام‌های عملیاتی برای شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بیان کرد: باید از این شعار و فرصت در رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بهره برد.

او با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ سال سختی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و شرایط کرونایی بود، افزود: همکاری مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در گذر از مشکلات سال گذشته ستودنی است.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر پارسال را با کمترین مشکل در پرداخت حقوق کارکنان نسبت به دیگر استان‌ها پشت سر گذاشت، ادامه داد: پارسال در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و سرمایه‌گذاری فعالیت‌های مهمی در استان بوشهر اجرا شد که نتیجه تلاش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی است.

گراوند با اشاره به اینکه بیشترین آسیب کرونا به بخش‌های خدمات و گردشگری وارد آمده است، عنوان کرد: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری فعالیت‌های مهمی انجام شده، اما به سبب شرایط کرونایی قابل استفاده نیستند که ان شاءالله با برچیده شدن ویروس کرونا از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به شعار امسال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب توجه خاصی به حوزه اقتصادی و حل مشکلات این عرصه دارند و نباید این شعار در حد شعار بماند بلکه باید گام‌های عملی برداشته و مشکلات تولیدکنندگان حل شود.

استاندار بوشهر رونق تولید، اشتغال‌زایی و توسعه صادرات غیرنفتی را در اولویت برنامه‌ها دانست و گفت: برخی از موانع مربوط به قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها است که باید برای مانع‌زدایی، این قوانین و دستورالعمل‌ها اصلاح شود.

گراوند تاکید کرد: برای حل مشکلات و برطرف کردن موانع تولید، باید اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شود و تمرکززدایی در دستور کار قرار گیرد.

او، با بیان اینکه دشمنان، اقتصاد را مورد هدف قرار داده‌اند، افزود: برای بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمنان، باید اقدامات عملی برای افزایش تولید و رفع موانع حوزه تولیدی و سرمایه‌گذاری برداشته شود.

استاندار بوشهر همچنین ادامه داد: شبکه نظارتی باید گرفتاری‌ها در بخش‌های تولید، سرمایه‌گذاری و اقتصادی را با همکاری مدیران و با رعایت سلامت اداری برطرف کنند.

او، گره‌گشایی از مشکلات جامعه را رسالت و وظیفه مسئولان دانست و عنوان کرد: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تلاش وافر داشته باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر برطرف کردن مشکلات واحد‌های تولیدی تحت تملک بانک‌ها، گفت: برای حل مشکلات این واحد‌ها باید کارگروه تخصصی با همکاری مسئولان ذیربط تشکیل و راهکار‌های برگشت این واحد‌ها به چرخه فعالیت فراهم شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.