استاندار خراسان رضوی گفت: گازرسانی به همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان خراسان رضوی تا پایان امسال انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان  استاندار خراسان رضوی در دیدار مردمی با اهالی روستای «درخت بید» شهرستان مرزی صالح‌آباد گفت: گازرسانی به مناطق مرزی و سخت‌گذر از خدمات ارزشمند دولت است و هم‌اینک ۹۳ درصد روستا‌های استان از گاز برخوردارند.


او افزود : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت‌های مختلف برای پیشرفت و آبادانی مناطق مختلف از جمله نواحی مرزی نگاه ویژه‌ای داشته‌اند و ایجاد تمام زیرساخت‌های آب، برق، گاز، درمان و آموزش در همه مناطق مرزی و محروم کشور مشاهده می‌شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: البته در برخی روستا‌ها به دلیل جمعیت پایین و دور بودن از مرکز استان، مشکلاتی وجود دارد که با حضور در مناطق محروم و بسیج کردن دستگاه‌های دولتی سعی می‌شود تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم در این مناطق ایجاد شود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: محرومیت‌زدایی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در حوزه اشتغالزایی از مهمترین اقدامات دولت بوده و در این حوزه در مناطق مرزی و محروم گام‌های خوبی برداشته شده است.


معتمدیان با بیان اینکه ساکنان روستا‌ها مولد و تولیدکننده هستند، بیان کرد: از مهمترین رویکرد‌های دولت جلوگیری از مهاجرت با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال جوانان در مناطق روستایی است.

او تصریح کرد: به رغم وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، دولت تلاش کرده تا مشکلات را به حداقل برساند و خدمت‌رسانی به مناطق محروم مهمترین دغدغه دولت است.


در ادامه اهالی این روستا مشکلات خود را بیان کردند که نبود گاز، وجود مشکل در تامین آب آشامیدنی، مشکل آنتن‌دهی اینترنت و لزوم ایجاد دیوار ساحلی برای جلوگیری از وقوع سیلاب از آن جمله بود.


استاندار خراسان رضوی در خصوص مشکل کمبود آب شرب ساکنان این روستا نیز اظهار کرد: آب آشامیدنی از مهمترین ضروریات است و این مشکل روستا تا سه ماه آینده برطرف خواهد شد و البته احیا و مرمت قنوات نیز در دستور کار قرار دارد تا بتوان مشکلات حوزه کشاورزی و اشتغال را در این منطقه مرتفع ساخت.

انتهای پیام// ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
دروغه
فردی از اهالی رروستای تبادکان مشهد هستم