تلاش آمریکا برای احداث پایگاه نظامی جدید در شهر موصل در شمال عراق باعث از سرگیری اعتراض‌های مردم این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاتجاه، انتشار گزارش‌هایی در خصوص تلاش آمریکا برای ایجاد پایگاه نظامی جدیدی در رشته کوه‌های مخمور در شرق موصل، بار دیگر باعث از سرگیری اعتراض‌های مردمی عراق شده است.

مردم عراق به خصوص اهالی موصل با انتقاد از این اقدام می‌گویند از حضور آمریکا در عراق به تنگ آمده اند، آمریکایی که (گروه تروریستی) داعش را وارد عراق کرد و به بهانه آزاد سازی عراق از وجود داعش، خانه‌ها و زیر ساخت‌های عراقی‌ها را نابود و منهدم کرد.

یک شهروند عراقی در مصاحبه با خبرنگار الاتجاه گفت: به هیچ عنوان به آمریکا اجازه نخواهیم داد پایگاه نظامی دیگری در عراق ایجاد کند، ما فرزندان مرجعیت نجف اشرف هستیم؛ همچون گذشته، نخستین کسی خواهیم بود که اسلحه به دست خواهیم گرفت و جان و مال خود را تقدیم وطنمان خواهیم کرد.

از سوی دیگر یک شهروند عراقی در مصاحبه با خبرنگار الاتجاه گفت: ما به عنوان فرزندان و جوانان نینوا به شدت مخالف این امر و مخالف حضور آمریکایی‌ها در عراق هستیم.

الاتجاه نوشت: نه فقط نینوا بلکه همه استان‌های عراق مخالف حضور نظامیان آمریکایی در این کشور هستند و دولت عراق باید در این زمینه موضعی جدی اتخاذ کند و تسلیم فشار کشور‌ها و عوامل خارجی نشود.

یک شهروند ساکن نینوا در مصاحبه با خبرنگار الاتجاه گفت: ما به عنوان اهالی نینوا به شدت مخالف ساخت هر گونه پایگاه آمریکایی در این استان خصوصا در شهر مخمور هستیم و از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و همچنین استاندار نینوا می‌خواهیم موضع آشکاری در قبال این اقدامات اتخاذ کنند.

یک شهروند دیگر عراقی گفت، نیرو‌های آمریکایی در صدد ساخت پایگاه‌های نظامی در منطقه کردستان عراق و کوه‌های مخمور هستند و قصد خروج ندارند.

الاتجاه یادآور شد:  ناظران معتقدند هرگونه تلاش برای اشغال مجدد نینوا توسط آمریکا که با هدف گسترش نفوذ این کشور صورت می‌گیرد به ضرر امنیت و حاکمیت عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار