مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: تیم کوهستان به همراه بالگرد برای نجات کوهنوردان گرفتار شده در اشترانکوه ازنا اعزام شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: صبح امروز طی تماس تلفنی با هلال احمر استان مبنی بر گرفتار شدن دو نفر از کوهنوردان همدانی در اشترانکوه ازنا و درخواست برای بالگرد، اقدامات لازم انجام شد.

او افزود: تیم کوهستان هلال احمر به همراه یک دستگاه بالگرد هوایی به اشترانکوه ازنا اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: شرایط جوی و برف در ارتفاعات سبب شده بود تا این کوهنوردان نتوانند به مسیر برگردند و در ارتفاعات اشترانکوه گرفتار شدند.

رضایی عنوان کرد: هم اکنون تیم کوهستان و نیرو‌های هلال احمر در منطقه مستقر شده و در حال اجرای عملیات نجات هستند که ضروری است با توجه به شرایط جوی، کوهنوردان قبل از کوهنوردی حتما با هیات کوهنوردی مشورت کنند.

او  بیان کرد: در این روز‌ها به دلیل شرایط جوی و بارش‌ها که اشترانکوه به دلیل وجود برف و یا جا‌های دیگر که برای کوهنوردی با خطر همراه هستند، توصیه می‌شود قبل از حرکت ابتدا از وضعیت جوی و هواشناسی مطلع باشند و حتما با هیات‌های کوهنوردی در میان بگذارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان خاطرنشان کرد: در صورت بروز هر گونه حادثه و یا مشکل حتما به هلال احمر اطلاع دهند تا نیرو‌ها برای نجات آن‌ها اعزام شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.