نام‌نویسی آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعداد‌های درخشان در استان قزوین از امروز آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، توفیق محمد حسینی معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: داوطلبان ورودی به پایه هفتم و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم استعداد‌های درخشان می‌توانند با مراجعه به سامانه azmoon.medu.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند.

به گفته محمد حسینی، ثبت نام تا ۲۵ فروردین ماه ادامه دارد.

محمد حسینی با بیان اینکه ثبت نام در دوره دوم متوسطه به صورت تکمیل ظرفیت خواهد بود، اضافه کرد: دانش آموزان پایه نهم مدارس استعداد‌های درخشان که شرایط ادامه تحصیل در مدارس را احراز کرده باشند بدون آزمون در مدارس دوره دوم ثبت‌نام خواهند شد.

این مسوول تصریح کرد: امسال در مجموع پایه هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم ۲۲۴ نفر پذیرش خواهیم داشت و مدارس استعداد‌های درخشان دخترانه و پسرانه شهید بابایی و فرزانگان در تکمیل ظرفیت پایه دهم در هر سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی پذیرش خواهند داشت.

وی تاکید کرد: در پایه دهم پس از قبولی در هر رشته امکان تغییر رشته وجود ندارد و هزینه ثبت نام در آزمون ۳۰ هزار تومان و پرداخت آن از طریق سامانه خواهد بود.

محمد حسینی اضافه کرد: زمان برگزاری آزمون ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه خواهد بود و دانش آموزان اتباع خارجی نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی یادآور شد: قزوین دارای ۲ دبیرستان متوسطه اول و ۲ دبیرستان متوسطه دوم مربوط به استعداد‌های درخشان ویژه دختران و پسران فعال است.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: هم‌اکنون هزار و ۵۹۹ نفر دانش آموز در مدارس استعداد‌های درخشان استان قزوین مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۷۲۷ دانش آموز دوره اول متوسطه و مابقی در دوره دوم متوسطه مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.