رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

هاشمی‌شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کمتر از ۶۰ درصد رسیده و شاهد برگزاری بی محابای مراسم عزا، عروسی و دورهمی‌های خانوادگی هستیم.

او گفت: با افزوده شدن ۴۶ مورد جدید شمار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲۸ هزار و ۴۹۷ نفر رسید.

او ادامه داد: همچنین در شبانه روز گذشته با فوت چهار نفر براثر ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شمار فوتی‌های این بیماری به یک هزار و ۱۹۲ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی بویژه در ۱۳ فروردین و روز طبیعت گفت: خطر ورود سیستان و بلوچستان به موج سوم همه گیری کرونا جدیست.

او ادامه داد: روند بیماری در استان نشان دهنده افزایش آرام موارد مثبت، موارد بستری و موارد فوت ناشی از بیماری کرونا است.

هاشمی تاکید کرد: ویروس جهش یافته تقریبا در حال جایگزینی با ویروس قبلی است، این نوع از ویروس به دلیل قدرت سرایت و بیماری زائی بالا خطرناک‌تر از نوع قبلی است و به همین دلیل موج بعد همه گیری نیز در مقایسه با موج قبلی خطرناک‌تر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سابقه مثبت خانوادگی همچنان نقطه مشترک اصلی در بین بیشتر مبتلایان به کروناست که این موضوع نشان دهنده نقش دورهمی‌های خانوادگی و یا عدم جداسازی موارد مثبت از سایر افراد در منزل است.

او ضمن درخواست مجدد از عموم مردم و مسوولان برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تامین شرایط لازم برای رعایت این دستورالعمل‌ها گفت: از هموطنان عزیز می‌خواهیم تا همانند سال قبل در روز طبیعت و ۱۳ فروردین از برگزاری تجمعات انسانی خودداری کنند.

هاشمی افزود: به طور سنتی و همه ساله در روز‌های ابتدائی سال، برنامه‌های دید و بازدید اداری نیز در بسیاری از سازمان‌ها و ادارت دولتی برگزار می‌شود، اما امسال هم برگزاری این قبیل مراسم به صورت متمرکز ممنوع است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار