مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان غربی از افزایش گشت و حضور پررنگ نیرو‌های یگان حفاظت در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی استان در ایام تعطیلات عید نوروزخبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، هادی قاسمی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان غربی گفت : در ایام نوروز به منظور رصد دقیق منابع طبیعی و گشت و مراقبت‌های شدید، با دادستانی و نیروی انتظامی در سطح شهرستان‌ها هماهنگی لازم بعمل آمده است.

او  اظهار کرد: هماهنگی و تعامل با نیروی انتظامی نیز در بحث رسیدگی و برخورد با متخلفان و متجاوزان به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی صورت گرفته و قرار شده این نیرو‌ها در زمینه سایر تخلفات حوزه منابع طبیعی کمک رسان یگان حفاظت منابع طبیعی باشند.

قاسمی افزود: شهروندان و مسافران نوروزی در زمان حضور در طبیعت و فضای سبز موارد ایمنی را رعایت کرده و از ریختن هر گونه زباله و روشن کردن آتش غیر ضروری خودداری و رعایت ایمنی را در نظر داشته باشند.

قاسمی از دوستداران و گردشگران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و قطع درختان و آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان مراتب را با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همچنین از بهره برداران، دامداران و مرتعداران در خواست کرد، زمان شروع چرای دام که از ۱۵ اردیبهشت سال جاری به بعد شروع می‌شود را رعایت کنند و اجازه ندهند دامهایشان وارد مراتع و اراضی ملی شود، که در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.