مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: بارش نیمی از ایستگاه های استان در اسفند ۹۹ نسبت به متوسط دوره آماری کاهش داشته است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی گلستان در تحلیل شرایط آب و هوایی اسفند ۱۳۹۹ گفت:در اسفند ۹۹ متوسط مجموع بارش ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۶۰٫۴ میلیمتر بوده است بطوریکه ۷ درصد نسبت به متوسط این ماه کاهش بارش رخ داده و این کاهش در نیمی از استان بوده است بطوریکه بیشترین کاهش بارش در بندرگز به میزان ۴۵ درصد به ثبت رسید.

او افزود: در اسفند ۹۹ بیشترین مقدار بارش در بین ایستگاه‌های سینوپتیک مربوط به مینودشت به میزان ۹۸٫۷ میلیمتر و کمترین مقدار بارش مربوط به شهرستان‌های بندرگز و بند ترکمن به میزان ۳۲ میلیمتر بوده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در اسفند ماه متوسط دمای ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۸٫۸ درجه سانتیگراد بوده بطوریکه ۲٫۳ درجه نسبت به متوسط اسفند ماه کاهش داشته و حداکثر دمای ثبت شده ۳۵٫۹ درجه در گنبدکاووس و حداقل دمای ثبت شده ۶- درجه در فرودگاه گرگان، کلاله و مراوه تپه به ثبت رسیده است.

داداشی گفت:با توجه به پیش بینی فصلی میانگین بارش در فصل بهار مشابه نرمال و میانگین دما حدود ۱ تا ۲ درجه نسبت به میانگین بلند مدت افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.