دبیر شورای سلامت اهواز گفت: دورهمی‌ها و نشست‌ها پابرجا است، برای روز‌های آتی و در پایان تعطیلات، روند افزایشی ابتلا پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی‌بلوطکی دبیر شورای سلامت اهواز گفت: با توجه به اینکه همچنان دورهمی‌ها و نشست‌ها پابرجا است، برای روز‌های آتی و در پایان تعطیلات، روند افزایشی ابتلا به کرونا را به صورت ملایم پیش‌بینی می‌کنیم و از سوم فروردین‌ماه تا امروز، این روند افزایش پیدا کرده که علت آن، دید بازدید‌ها و دورهمی‌ها است.

او بیان داشت: در روز‌های آتی بر اساس رفتارها، برخورد شهروندان با بیماری، مدیریت دید و بازدیدها، دورهمی‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مشخص می‌شود که چه وضعیتی خواهیم داشت.

احمدی‌بلوطکی تصریح کرد: با توجه به اینکه همچنان دورهمی‌ها و نشست‌ها پابرجا است، برای روز‌های آتی و در پایان تعطیلات، روند افزایشی ابتلا را به صورت ملایم پیش‌بینی می‌کنیم و رفتار مردم، پیگیری‌های بهداشت و بیماریابی، باعث شده بود که بیماری تا ٢٧ اسفندماه کنترل شود، اما شروع تعطیلات و برگزاری دورهمی‌ها باعث افزایش مبتلایان شده است.

دبیر شورای سلامت اهواز  ادامه داد: عادی‌انگاری وضعیت بیماری، هنوز هم بین مردم رایج است و در روز‌های تعطیل با بیماری با عادی‌انگاری برخورد می‌کنند که این موضوع باعث افزایش شیب ابتلا به کرونا می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار