سیزده به در از آیین های باستانی مردم ایران است که امسال هم باز با توجه به همه گیری کرونا و تأکید متخصصان بر ماندن در خانه، برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،سیزده به در از آیین های باستانی مردم ایران است که امسال هم باز با توجه به همه گیری کرونا و تأکید متخصصان بر ماندن در خانه، برگزار نمی شود و می توان آن روز را به گونه دیگری گذراند.

سرسبزی بهار و شکوفه درختان، انوار آفتاب و صدای پرندگان و مهاجرت پرستوها، صحنه‌های فریبنده و وسوسه انگیز بهار است که گلستانی‌ها آن را بارها با نو شدن طبیعت تجربه کرده اند.

رفتن به دامان طبیعت در عید نوروز و سیزده به در، از آئین‌های مشترک ایرانیان است که مردم با پناه بردن به جنگل‌ها و بوستان‌ها، از مواهب خدادادی آن بهره مند می‌شوند.

امسال هم مثل سال ۹۹ به گونه دیگری آغاز شد، مهمان ناخوانده ای به نام کرونای انگلیسی از اسفندماه وارد کشور شده و با توجه به این که ماندن در منزل، توصیه اول متخصصان علم پزشکی برای در امان ماندن از ویروس کرونا است  بنابراین  عقل حکم می‌کند که این سیزده به در را در منزل بمانیم تا سلامتی خود و دیگران و طبیعت را به خطر نیندازیم.

مقدم، مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونای  البرز در این باره به خبرنگار ماگفت: در پایان هفته و  بر اساس سنت نوروزی، شهروندان به باغ‌ها و فضای سبز می‌رفتند که توصیه ما به عموم شهروندان آن است که تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند و در صورت حضور در فضای باز و سبز، ضمن پرهیز از حضور در جمع‌ها و اماکن شلوغ، تمامی دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و کرونایی را رعایت کرده و از هرگونه عادی انگاری در خصوص کرونا و خطرات آن، پرهیز کنند.

مقدم افزود: بر اساس مصوبات مدیریت هوشمند کرونایی، حضور در پارک‌ها و فضای سبز عمومی شهرها، ممنوع است.

انتهای پیام/ر  .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.